موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
568
۱۷ مرداد ۱۳۹۵

نتایج داوری جشنواره داستان کودک و نوجوان اصفهان

هیات داوران مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری استان پس از بررسی بیش از ششصد و پنجاه اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، آراء خود را اعلام کرد.

به گزارش کودک پرس، روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان به نقل از حسین خالقی پور افزود: هیات داوران مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری استان پس از بررسی بیش از ششصد و پنجاه اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، آراء خود را اعلام کرد.
وی افزود: در بخش نوجوان، عباس بابایی، مصطفی میرزایی پیهانی و سارا شجاعی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
وی ادامه داد: در بخش کودک طیبه شجاعی رتبه اول، سیدمهرداد موسویان رتبه دوم و زهرا فرشاد رتبه سوم را بدست آوردند.
خالقی پور گفت: هیات داوران جشنواره در بخش کودک نیز آثار خدیجه مرادی، خدیجه دخت قربانی، معصومه میرابوطالبی، عبدالرضا صمدی و سمیه میرزا حسینی و در بخش نوجوان آثار عابدین زارع، زهرا شاهی، طیبه شجاعی، فاطمه ظهیری و حسین قربان زاده را شایسته تقدیر شناخت.
مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اصفهان، فراخوان جشنواره ادبی داستان کوتاه کودک و نوجوان را با هدف استعدادیابی در حوزه داستان کوتاه نویسی و آموزش صاحبان آثار برگزیده منتشر کرد.
داستان کوتاه گونه ای از ادبیات داستانی است که نسبت به رُمان یا داستان بلند حجم کمتری دارد و نویسنده در آن، بُرشی از زندگی یا حوادث را می نویسد در حالی که در داستان بلند، نویسنده به جنبه های مختلف زندگی یک یا چند شخصیت می پردازد و دستش در استفاده از کلمات باز است، ایجاز در داستان کوتاه مهم است و نویسنده نباید به موارد حاشیه ای بپردازد.
سیدمحمدعلی جمالزاده پدر داستان کوتاه و آغازگر سبک واقعگرایی در ادبیات فارسی ایران است.

 

منبع:   ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار