موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
556
۱۷ مرداد ۱۳۹۵

کتاب «بابابزرگم خادم است» با محوریت ارتباط کودکان و امام رضا(ع)

در این مجموعه شعر به موضوعاتی چون زیارت، گم‌شدن در حرم، داستان کبوترها، آرزوی سفر کودکان به مشهد و زیارت، نماز خواندن کودکان در حرم، دعا برای شفای مریض و کودکی که آرزو دارد خادم شود، پرداخته‌شده است.

به گزارش کودک پرس حسین اکبری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ظهر امروز در نشست ویژه فرهنگ رضوی از سلسله نشست‌های کتاب‌خوان هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد عادت در اقشار مختلف در به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده‌شده، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، رشد و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه در سراسر کشور و معرفی آثار برتر مرتبط بافرهنگ رضوی دانست.

در ادامه این مراسم شاعر کتاب «بابابزرگم خادم است» عنوان کرد: کتاب «بابابزرگم خادم است»، مجموعه شعری است که با محوریت ارتباط کودکان و امام رضا(ع) به چاپ رسیده است.

لیلا خیامی بابیان اینکه این کتاب را سید حسن موسوی تصویرگری کرده است افزود: کتاب «بابابزرگم خادم است» لحظات نابی را برای خواننده و به‌ویژه کودکان رقم می‌زند.

وی اضافه کرد: در این مجموعه شعر به موضوعاتی چون زیارت، گم‌شدن در حرم، داستان کبوترها، آرزوی سفر کودکان به مشهد و زیارت، نماز خواندن کودکان در حرم، دعا برای شفای مریض و کودکی که آرزو دارد خادم شود، پرداخته‌شده است.

شاعر کتاب «بابابزرگم خادم است» گفت: کتاب «بابابزرگم خادم است» در سال 1387 کتاب برتر جشنواره سلام در حوزه ادبیات کودک و در سال 1388 نیز کتاب سال جشنواره رضوی شده است.

خیامی با آرزوی افزایش کتاب درزمینه کودکان و امام رضا (ع) بیان کرد: چنین کتاب‌هایی باعث آشنایی بیشتر کودکان با امام رضا (ع) می‌شود و کودک به دنبال شناخت بیشتر از امام می‌رود.

در پایان این مراسم از حمیدرضا شاه‌آبادی مؤلف کتاب اعترافات غلامان، سعید تشکری نویسنده کتاب «بار باران»، بهزاد نعمتی عضو گروه دایرة‌المعارف بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، امیر سلمانی رحیمی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و لیلا خیامی شاعر کتاب «بابابزرگمخادم است» تقدیر به عمل آمد.

13950516001149_PhotoL

لیلا خیامی

منبع:  فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار