موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
500
۱۶ مرداد ۱۳۹۵

اوقات فراغت در سطح مساجد، تکایا و مدارس سطح شهرستان بیرجند

مرتضی میر در کمیته ساماندهی امور جوانان و اوقات فراغت شهرستان بیرجند: در تابستان امسال ۴۶ پایگاه اوقات فراغت در سطح مساجد، تکایا و مدارس سطح شهرستان بیرجند برگزار می شود.

به گزارش کودک پرس مرتضی میر در کمیته ساماندهی امور جوانان و اوقات فراغت شهرستان بیرجند اظهار داشت: در تابستان امسال ۴۶ پایگاه اوقات فراغت در سطح مساجد، تکایا و مدارس سطح شهرستان بیرجند برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این پایگاه ها در دو سطح بوستان فرهنگی معرفت و هسته های فرهنگی جوان برگزار می شوند، بیان کرد: هسته های جوان برای نوجوان و بوستان های معرفت نیز ویژه کودکان خواهد بود.

کارشناس امور عمومی و پشتیبانی فرهنگی تبلیغات اسلامی بیرجند با بیان اینکه فعالیت این پایگاه ها از ۲۰ تیر آغاز و تا ۱۰ شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت، بیان داشت: پیش بینی می شود در اوقات فراغت امسال حدود دو هزار نفر تحت پوشش برنامه های این پایگاه ها قرار گیرند.

میر همچنین از برگزاری ۱۰۵ کلاس قرانی در سطح شهرستان در تابستان امسال خبر داد و گفت: این کلاس ها نیز در سطح موسسات و خانه های قرانی برگزار می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال یک هزار و ۵۰۰ نفر در کلاس های قرآنی شرکت کنند.

کارشناس امور عمومی و پشتیبانی فرهنگی تبلیغات اسلامی بیرجند همچنین بر لزوم تغییر رویکرد در برنامه ریزی اوقات فراغت توسط دستگاه ها تاکید کرد و افزود: باید برنامه ریزی ما در این زمینه تغییر پیدا کند چراکه نوع بازی و سرگرمی کودکان نسبت به گذشته تغییر یافته است.

میر با اشاره به اینکه کودکان در گذشته بیشتر علاقه به بازی های گروهی داشتند اما امروز به سمت  فضای مجازی، اینترنت و موبایل کشیده شده اند، عنوان داشت: بنابراین باید در برنامه های خود جذابیت هایی برای جذب کودکان به کلاس های گروهی و جمعی ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در خانواده ها نیز فرهنگ سازی در خصوص محدود کردن کودکان در استفاده از فضای مجازی صورت گیرد، بیان داشت: علاوه بر این نیاز است در کلاس های اوقات فراغت در مورد آثار مخرب فضای مجازی آموزش هایی ارائه شود.

منبع: برنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار