موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
4408
۱۷ شهریور ۱۳۹۵

ساخت خانه عروسک در همدان

سعید باغبانی ،عضو هیئت مدیره کانون تئاتر کودک و نوجوان استان همدان گفت: برای راه اندازی خانه عروسک در همدان ۶ ماه زمان صرف شده است.

به گزارش کودک پرس در آیین افتتاح خانه عروسک همدان که در مجتمع شهید آوینی برگزار شد، با اشاره به تعداد عروسک‌های موجود در خانه عروسک همدان گفت: در حال حاضر ۸۰ عروسک در این خانه وجود دارد و ۴۰ یا ۵۰ عروسک دیگر نیز به این خانه اضافه خواهد شد.

باغبانی با بیان اینکه برای برپایی خانه عروسک همدان بیش از ۶ ماه زمان صرف شده است، گفت: عروسک‌های دارای شناسنامه استان همدان که بعد از انقلاب تا کنون در برنامه‌های تلویزیونی و اجرای نمایش‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند در این مجموعه جمع‌آوری و به نمایش گذاشته شده اند.

عضو هیئت مدیره کانون تئاتر کودک و نوجوان استان همدان با بیان اینکه با مساعدت‌ اداره ارشاد شهرستان همدان و فعالیت‌های مجتمع‌ فرهنگی شهیدآوینی و برپایی ورک‌شاپی با حضور اساتید حوزه عروسک گردانی و تئاتر کشور این مجموعه راه‌اندازی شد، گفت: هدف از این اقدام معرفی عروسک‌های اصیل و دارای شناسنامه ایرانی به کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه در خانه عروسک همدان امکانات تعمیر و نگهداری عروسک‌ها وجود دارد، یادآور شد: همشهریان می‌توانند عروسک‌های خود را به این خانه اهدا کنند تا از آن‌ها به نحو شایسته نگهداری شود.

باغبانی عنوان کرد: خانه عروسک همدان مجموعه کاملی از عروسک‌ها را تشکیل داده و هر عروسک جدید شناسنامه‌داری که تولید شود، به مجموعه اضافه خواهد شد.

یکی از عروسک گردان‌های کشور نیز در این مراسم افزود: هر تمدنی چه پیشرفته باشد چه نباشد به هنر احتیاج دارد تا تصویر انسانی‌تری را برای آگاهی بخشی مردم به آنها تحویل دهد.

علی پاکدست از مسئولان استان همدان به دلیل حمایت از هنر تئاتر قدردانی کرد.

 

 

منبع:     مهرhttp://www.mehrnews.com/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار