4254
۱۵ شهریور ۱۳۹۵

74 کودک کار در قزوین بازداشت شدند

مرتضی رحمانی مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین گفت: در سال جاری 74 مورد کودکان کار در استان قزوین دستگیر شدند که از این تعداد 4 دختر و 70 پسر بودند.

به گزارش کودک پرس   مرتضی رحمانی در نخستین جلسه ساماندهی متکدیان که ظهر امروز در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری 74 مورد کودکان کار در استان قزوین دستگیر شدند که از این تعداد 4 دختر و 70 پسر بودند.

وی ادامه داد: از 74 مورد دستگیری، 69 مورد از اتباع بیگانه بودند که با همکاری دستگاه قضایی نسبت به سال گذشته کاهش کودکان کار را در استان قزوین شاهد بودیم.

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین با بیان اینکه بهترین راهکار برای حل معضل کودکان کار برخورد با اتباع بیگانه است، عنوان کرد: اهرم برخورد با اتباع بیگانه در این راستا بسیار مؤثر است.

رحمانی تصریح کرد: یک مکان برای نگهداری موقت متکدیانی که دستگیر می‌شوند به وسیله شهرداری تجهیز شده بود که با اصرار برخی آقایان این مکان را از دست دادیم.

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: شهرداری قزوین بعد از دستگیری متکدیان مکانی برای نگهداری موقت ندارد و باید بلافاصله در خصوص آنها تصمیم‌گیری کرد.

رحمانی با بیان اینکه وظیفه شهرداری قزوین جمع‌آوری است نه دستگیری اذعان کرد: متکدی بزرگ‌سال اتباع بسیار کم است، چراکه عمده مشکل در بحث اتباعی است که در قالب کودکان کار فعالیت می‌کنند.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار