3973
۱۴ شهریور ۱۳۹۵

تشریح جزئیات مرگ کودک 5 ساله دشتیاری

محمدعلی عسکری معاون اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جزئیات حادثه رخ داده در روستای بجار بازار منطقه دشتیاری و چگونگی فوت کودک 5 ساله را تشریح کرد.

به گزارش کودک پرس    محمدعلی عسکری اظهار کرد: متاسفانه در تاریخ 13 شهریور در روستای بجار بازار منطقه دشتیاری، جمعی از کودکان خردسال در حوالی مدرسه با استفاده از درب آموزشگاه که حصار آن به صورت خودجوش و با مشارکت اهالی ساخته شده، مشغول بازی بوده‌اند که بر اثر ریزش ستون به همراه درب متصل به آن حادثه دلخراش جان باختن کودک خردسال 5 ساله‌ای رخ داده و 3 کودک دیگر نیز مجروح شده‌اند که به مراکز درمانی منتقل و به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به موارد بالا گفت: به محض اطلاع از حادثه مراتب به اشکال مختلف به منظور کمک رسانی پیگیری شده است.

عسکری خاطرنشان کرد: برخلاف تحقق ردیف توسعه عدالت آموزشی که مصداق ضرورت توسعه فرهنگی به ویژه در عرصه فضاهای اموزشی مورد نیاز است اما تعداد 2 هزار و 682 فضای آموزشی غیر استاندارد در این استان وجود دارد که از این میزان 2 هزار و 203 فضای آموزشی فاقد حصار است.

وی با اشاره به رشد 113 درصدی مشارکت خیرین در سه سال اخیر اظهار کرد : با بهره‌گیری از تمامی امکانات و فرصت‌های ایجاد شده تلاش شده با اقدامات پیش گیرانه، مبنی بر شناسایی نقاط آسیب زا تا حد امکان از بروز حوادث احتمالی پیشگیری شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به همزمانی این حادثه دلخراش با برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز سواحل مکران اظهار کرد: امیدواریم در این همایش با عزمی جدی و نهضتی تمام عیار برای مدرسه سازی و بهبود فضاهای آموزشی قدم برداشته شود تا دیگر شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار