موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
3815
۱۳ شهریور ۱۳۹۵

(باشگاه‌ کتابخوانی کودک و نوجوان) در نیشابور راه اندازی می شود

باشگاه‌ کتابخوانی کودک و نوجوان کشور درشهرستان نیشابور پایتخت کتاب ایران 15 و16 شهریور 95 آغاز به کار می کند.

به گزارش کودک پرس    مسئول دبیر خانه پایتخت کتاب ایران نیشابورگفت: کارگاه‌های آموزشی جشنواره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان باهمکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی 15 و16 شهریور 95 درنیشابور شروع به کار می کند و سپس در ۱۰ شهر دیگر ادامه می‌یابد.

نرجس مقدم پاشا افزود: این کارگاه‌ها دو روزه با حضور اساتید برجسته کشور تشکیل شده و شرط برگزاری کارگاه حضور حداقل ١٥ نفر در هر کارگاه است که 30گروه در شهرستان نیشابور تشکیل گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش وپرورش، مربیان کانون پرورش فکری، مروجان کتابخوانی، فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد ، بهزیستی و همه کسانی که می‌توانند ١٥ کودک یا نوجوان را دور هم جمع کرده و یک گروه کتابخوانی تشکیل بدهند در این دوره حضور یافته اند.

مسئول دبیر خانه پایتخت کتاب ایران نیشابور گفت: این دوره رایگان بوده و برای شرکت‌کنندگان گواهی آموزشی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور صادر می‌شود.

مقدم پاشا افزود: تشکیل باشگاه‌های کوچک کتابخوانی بین دانش‌آموزان، کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت و گو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان از اهداف این باشگاه است.

کارشناس آموزش اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام یک کارگروهی،آشنایی دانش آموزان با کتاب فروشی ها ، پیشرفت تحصیلی، کمک به تأسیس و تقویت کتابخانه‌های کوچک کلاسی، کانونی، آپارتمانی، محله‌ای ، مسجدی و … درراستای اهداف باشگاه‌ کتابخوانی کودک و نوجوان می باشد.

منبع:     باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار