33539
۲۲ آبان ۱۳۹۶
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد؛

یک میلیون کودک یتیم حاصل جنگ در سوریه

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که حدود یک میلیون کودک سوری در جنگ این کشور یتیم شده‌اند و وجود این تعداد یتیم در سوریه یک فاجعه است.

به گزارش کودک پرس ، جمعیت سوریه پیش از آغاز بحران حدود ۲۵ میلیون نفر بود که یک سوم آن ها را کودکان تشکیل می دادند و براین اساس ۱۰ درصد کودکان سوریه هم اکنون یک یا هر دو سرپرست خود را از دست داده اند.در گزارش یونیسف آمده است که سوریه هم اکنون خطرناکترین منطقه جهان برای کودکان است به طوری که کودکان، زندگی و سرپرستان خود را از دست داده اند و ده ها تن از آن ها به معلولیت دائمی مبتلا شده اند.صدها هزار کودک سوری هم در مناطق محاصره شده حضور دارند و حدود ۸۰۰۰ کودک بی سرپرست از یک میلیون یتیم سوری، بدون همراهی خانواده، به کشورهای اطراف مهاجرت کرده اند .

 

در چنین شرایطی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا با بمباران حومه دیرالزور ۱۰ غیرنظامی و تعدادی امدادگر را کشتند. برخی منابع محلی در منطقه تل الشایر در حومه دیرالزور اظهار داشتند: جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش با هدف قرار دادن مناطق مسکونی منطقه تل الشایر موجب کشته شدن بیش از ۱۰ غیرنظامی و تعدادی امدادگر شدند که تلاش می‌کردند زخمی‌های حملات قبلی ائتلاف را منتقل کنند.

 

همچنین در این حمله خسارات مالی هنگفتی به ساکنان وارد شد. این منابع افزودند: پهپادهای ائتلاف ضد داعش در این حمله یک خودروی حامل تعدادی امدادگر و مجروح را هدف قرار داد که در پی آن این خودرو منهدم و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. از طرفی درحالی که دید بان حقوق بشر سوریه از کنترل مجدد داعش بر شهر بوکمال خبر داده، منابع نظامی سوری این خبر را تکذیب و اعلام کردند که ارتش سوریه تمامی حملات انتحاری داعش به این شهر را خنثی کرده است. منابع نظامی سوری اعلام کردند که ارتش سوریه تجهیزات نظامی زیادی شامل ده‌ها تانک و چهار موشک انداز و تجهیزات دیگر را به شهر بوکمال فرستاده است. به گفته منابع سوری جنگنده‌های سوریه و روسیه بیش از ۳۰ حمله را در شهر بوکمال و شهرک‌های حومه آن انجام دادند.

مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه گفته بود: داعش کنترل کامل بوکمال را در دست دارد و نیروهای نظام در یک یا دو کیلومتری اطراف شهر هستند. در این حال سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: نیروهای واحد مین یاب روسیه مین روبی شهر آزادشده بوکمال را آغاز کردند. ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت، چهارشنبه گذشته شهر بوکمال در جنوب استان دیرالزور را به عنوان آخرین پایگاه بزرگ داعش آزاد کرد. در چنین شرایطی تروریست ها محموله های غذایی پرتاب شده برای ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا را در آسمان به آتش کشیدند.

 

پس از هفته ها انتظار هواپیمای باری حامل محموله غذایی و دارو بر فراز آسمان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه به پرواز درآمدند اما دقایقی پس از پرتاب چترهای حامل مواد غذایی و دارو، تروریست های مستقر در شهرک بنش در جنوب شرق فوعه با شلیک توپ ۲۳ میلیمتری چترها را هدف قراردادند و براثر آن چند محموله مواد غذایی درآسمان سوخت و نابود شد. خبر دیگر اینکه سخنگوی رسمی دولت اردن از توافق سه‌جانبه آمریکا، روسیه و اردن درباره ایجاد منطقه کاهش تنش موقت در جنوب سوریه خبر داد.
«محمد المؤمنی» گفت کشورش، آمریکا و روسیه درباره ایجاد منطقه کاهش تنش موقت در جنوب سوریه توافق و نمایندگان سه کشور یادداشت تفاهمی را در این زمینه در امان امضا کردند. المؤمنی با اعلام این مطلب گفت که این توافق گامی مهم در جهت تلاش‌های سه‌جانبه و مشترک برای توقف خشونت در سوریه و ایجاد شرایط مناسب برای حل سیاسی و پایدار بحران سوریه است.

 

منبع: روزنامه اطلاعات

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار