33512
۲۲ آبان ۱۳۹۶
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان؛

همدان در جشنواره تئاتر کودک، به عنوان استان بشردوست شناسانده شود

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت:باید در زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، همدان به عنوان استان بشردوست در جامعه بین‌الملل مطرح شود.

به گزارش کودک پرس ، مهرداد نادری‌فر در ستاد استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ضمن قدردانی از مردم حسینی استان همدان که در اربعین حسینی خوش درخشیدند، اظهار کرد: با همکاری ستادهای مردمی و مسوولان استانی اقدامات خوب و موثری در پذیرایی از زوار انجام شد.

وی افزود: در سراسر استان همدان در ایام اربعین 40 موکب برای ارائه خدمات به زائران و 10 موکب در کشور عراق برپا شد و در هر روز 170 هزار پذیرایی از زوار حسینی صورت گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه در مرز خسروی نیز امسال استان همدان با استقرار امکانات و تجهیزات مختلف فعال بود، گفت: دامنه فعالیت همدان تا مرز میرجاوه در تکریم زوار پاکستان انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین همه خدمات به زوار به صورت خودجوش و مردمی انجام شد و به هیچ وجه از امکانات دولتی استفاده نشد، ادامه داد: البته در تامین برخی زیرساخت‌ها؛ دستگاه‌های دولتی همکاری لازم را داشتند اما تامین همه هزینه‌ها به صورت مردمی بود.

نادری‌فر تصریح کرد: امسال نسبت به اربعین سال گذشته در حوزه استحفاظی استان همدان ترافیک روان‌تر، سفر امن‌تر و تعداد فوتی‌های سوانح جاده‌ای بسیار کمتر بود.

 

 

جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان فرصتی برای شادی و نشاط

وی در خصوص جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که قرار است در آذرماه امسال در همدان برگزار شود نیز بیان کرد: امسال 430 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که نسبت به سال گذشته رشد 25 درصدی راداراست.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه از این آثار ارسالی 33 اثر داخلی و پنج اثر در سطح بین‌المللی قرار دارد، یادآور شد: با حضور هنرمندان برجسته کشوری در استان همدان باید از این ظرفیت برای معرفی استان بهره برده شود.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به میهمانان این جشنواره فرصتی برای ایجاد نشاط و شادی در بین کودکان و خانواده‌هاست، اضافه کرد: ضرورت امروز جامعه ایجاد شادی و نشاط است چراکه خانواده‌ها و مردم نیاز به شادی و نشاط در زندگی دارند و این جشنواره فرصت و بستری مناسب برای ایجاد این نشاط است.

 

نادری‌فر با بیان اینکه باید در زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، همدان به عنوان استان بشردوست در جامعه بین‌الملل مطرح شود، گفت: ایجاد عدالت برای اجرای برنامه‌های جشنواره در شهرستان‌های استان و توجه ویژه به مناطق حاشیه شهر، معلولان و بچه‌های بی‌سرپرست در حضور در برنامه‌ها حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه مردم با توجه به تجربیات سال‌های گذشته انتظاراتشان در خصوص برگزاری جشنواره در سطح کمی و کیفی افزایش یافته است، افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با توجه به اینکه بین‌المللی در همدان برگزار می‌شود باید به عنوان جشنواره‌ای که قطب کودک و نوجوان است برتری و مزیت را در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین داشته باشد.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه باید از داشته‌های خود به نحو مطلوب استفاده کرد، خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی درست از ظرفیت دستگاه‌ها در برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر بهره ببریم و به صورت ویژه برای فضاسازی همدان به عنوان پایتخت کشورهای آسیایی در سال 2018؛ هر چند که خیلی دیر اقدام شده است؛ در این جشنواره نهایت بهره را داشته باشیم.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار