31846
۱۰ آبان ۱۳۹۶
 مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی؛

پیش‌بینی حضور۵۰ هزار کودک خردسال خراسان جنوبی در طرح غربالگری بینایی سنجی+ فیلم

طرح غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال، امسال برای ۵۰ هزار کودک خراسان جنوبی اجرا می شود.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل بهزیستی استان در مراسم نمادین آغاز این طرح در مهدکودک اجرای طرح غربالگری بینایی برای 50 هزار کودک 3 تا 6 سال فیلمنسیم کودکان گفت: این طرح در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور تا پایان آذر در 38 پایگاه دائمی و 650 پایگله غیر دائمی اجرا می شود.

آقای عرب نژاد با بیان اینکه این طرح در صورت نیاز تا پایان سال تمدید می شود افزود: کاهش شیوع اختلالات بینایی به ویژه کاهش شیوع آمبلیوپی، شناسایی و تشخیص زود هنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی، مداخله به موقع در زمینه درمان و بازتوانی کودکان مبتلا و پیشگیری از معلولیتهای بینایی از اهداف اجرای آن است.

وی گفت: طرح غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل آموزش و پرورش در مهدهای کودک، پیش دبستانیها، مراکز بهداشت شهری و روستایی، مساجد، مدارس و کلیه نقاط شهری و روستایی صعب العبور و دور افتاده در استان به صورت ثابت و سیار اجرا می شود.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه پارسال 97 درصد کودکان 3 تا 6 سال استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند گفت: در این مدت 43 هزار و 116 کودک مراجعه کردند که از این تعداد هزار و 535 کودک بیمار بودند، 328 کودک دارای آمبلیوپی شناسایی شدند و به 527 کودک نیازمند عینک طبی رایگان اهدا شد و یک کودک نیازمند نیز کمک هزینه جراحی چشم دریافت کرد.
آقای عرب نژاد افزود: در خراسان جنوبی 13 دستگاه غربالگری مجهز و پیشرفته برای اجرای این برنامه وجود دارد.

وی همچنین از آغاز طرح سنجش اضطراب کودکان 5 تا 6 سال در مراکز سلامت محلی، مهدهای کودک و مراکز مشاوره خبر داد .

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار