31185
۰۶ آبان ۱۳۹۶
مریم کاظمی

جشنواره تئاتر قلب تپنده استان همدان است

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بر ضرورت کیفیت بخشی به تولیدات جشنواره بین المللی تئاتر تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس ، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از جمله رویدادهای فاخر کشور است که چند سالی است استان همدان میزبانی ان را بر عهده دارد.در همین رابطه مریم کاظمی دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به نحوه پذیرش مسئولیت دبیری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: پیشنهاد پذیرش دبیری این جشنواره از سوی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی به من پیشنهادشد و پس از مشورت با همکاران و فعالان حوزه تئاتر که از نظر من دارای استانداردهای هنری لازم در این زمینه هستند تصمیم به پذیرفتن این پیشنهاد گرفتم

وی ضمن تأکید بر ضرورت تعمیق محتوای نمایش های کودکانه عنوان کرد: انتخاب نمایش ها برای حضور در جشنواره خیالی نیست که آرزو کنیم کاش این بود و آن نبود. انتخاب ها از دل موجودی انبار است . از دل اجراهای یکسال گذشته است که نمایش های جشنواره انتخاب می شوند . پس باید تلاش کنیم تولیدات هنری تئاتر کودک و نوجوان را ارتقا بخشیم تا جشنواره مان به سمت رشد کیفی قابل قبول حرکت کند.

وی افزود: البته ناگفته نماند کارهای اجرایی برای جشنواره ها تولید نمی شوند که تلاش کنیم غنی سازی محتوایی شود،ولی می توانیم برنامه ریزی منسجمی برای تولید کارها ی غنی تر در سالهای آینده برای جشنواره های آینده داشته باشیم .

کاظمی به برگزاری کارگراه های آموزشی در جشنواره اشاره و بیان کرد: کارگاه های آموزشی خوراک فکری خوبی برای عمل موثر صحنه ای به دست می دهد،چنانچه کارگاه های خوبی بیابیم که هدف گذاری جشنواره را تکمیل کند حتماامکان برگزاری آن در ایام جشنواره فراهم خواهد شد

وی همچنین در خصوص تقدیر از اساتید برجسته تئاتر در جشنواره نیز گفت: چنانچه قرار باشد از اساتیدی تقدیر شود قطعا اسامی آنها اکنون قطعی نیست که اعلام شود و لی چنانچه در این مورد به نتیجه برسیم قطعا کسانی خواهند بود که در زمینه تئاتر کودک و نوجوان منشا تغییرو تحول و حرکت بوده اند

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به نقش استان همدان در برپایی این رویداد فرهنگی هنری متذکر شد: بزرگترین افتخار از آن شهر و استان همدان است که یکی از تخصصی ترین جشنواره های بین المللی تئاتر در آن جا برگزار می شود.

وی ادامه داد: نام همدان ماندگار و تحرک و پویایی برپایی یک دبیرخانه دائمی ، فعالیت مستمر سالیانه ای را منجرشده است که مشارکت همه جانبه ارگان ها و ادارات مختلف استان در آن نقش دارد و از این بابت در کشورما می تواند نمونه باشد .

کاظمی تبیین کرد: جشنواره قلب تپنده استان است و در طول سال زنده است نجات بخش همه استانهای ما می تواند باشد اگریک رویداد هنری مستمر در آنجا برگزار شود ضمن اینکه در انتخاب کارهای نمایشی برای اجرا درجشنواره در صورت احراز شرایط کیفی استاندارد و مناسب و هم طراز الویت همیشه با کارهای استان میزبان بوده است.

وی یادآور شد: البته این جشنواره، یک رویداد کشوری است و محدود به یک یادو استان نیست .این چیزی است که قبلا و توسط دبیران و مدیران قبلی برای آن تلاش شده و تثبیت شده و به نظر من لزومی ندارد در برپایی جشنواره چند استان مشارکت کنند . بهتر است یک استان متولی و برگزارکننده و مجری باشد و دیگر استان ها میهمانان جشنواره قرار گیرند و هراستان با اجرای نمایش های فاخر، در این جشنواره افتخار آفرینی کند.

 

 

 

 

منبع: نافع

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار