31168
۰۶ آبان ۱۳۹۶
دو اظهار نظر درباره پوستر نمایشگاه مطبوعات؛

انتقاد دو فعال رسانه‌ای از پوستر نمایشگاه مطبوعات

مدیر مسئول ماهنامه نبات گفت: دو موضوع خانواده و کودک در پوسترهای بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات آورده شده است.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی سادات سرکی گفت: کار طراحی پوستر نمایشگاه مطبوعات طی سه سال اخیر پیشرفت خوبی در جذابیت و مفهوم داشته است.

وی با اشاره به پوسترهای نمایشگاه که با تصویر کودکان طراحی شده است، افزود: همه چیز در دنیای کودک، یک بازی جذاب است در مطبوعات کودک باید همه چیز از جمله دانش و مطالعه را یک سرگرمی جذاب دید. موضوعی که در نشریه نبات به آن می پردازیم.

مدیرمسئول ماهنامه نبات گفت: فرهنگ مطالعه کودک از عادت‌هایی شکل می‌گیرد که در محیط خانواده فراگرفته است. همانند ذائقه خوراکی که نوزاد در ابتدای زندگی تفاوت آن را حس نمی‌کند اما از زمانی که مزه‌های شور و شیرین غذایی با دستپخت مادر را مزه می‌کند به غذای خاص علاقه‌مند می‌شود.

سادات سرکی ادامه داد: حدود یک سال است، مجله جدیدی برای گروه‌های سنی زیر سه سال طراحی کرده‌ایم که برای بسیاری تعجب آور بود و اعتقاد داشتند این گروه سنی به مجله نیاز ندارد، در حالی که نمونه‌های جهانی داشته و نتیجه بخش بوده است.

وی افزود: نشریه و ماهنامه برای بچه‌های زیر سه سال باید به عنوان یک اسباب بازی مهم همیشه در کنار دست باشد تا به دیدن، شنیدن،خواندن و ورق زدن عادت کند. مهمترین نقش رشد فرهنگ مطالعه برعهده خانواده است این در حالی است که بعد ها جامعه بیرونی برای نوجوانی که با این فرهنگ رشد نکرده هزینه زیادی باید پرداخت کند. این واقعیت و حس در پوستر خانواده نمایشگاه مطبوعات به خوبی دیده می‌شود. اگر مجموعه فرهنگ و ارشاد و مابقی سازمان‌ها بتوانند روی این هدف سرمایه‌گذاری کرده و نقش خانواده را در مطالعه پررنگ کنند به نسل‌های بعدی ناخوداگاه منتقل می شود.

 

 

هرمز شجاعی مهر مدیرمسئول ماهنامه خانواده سبز نیز گفت: خوشحالیم که دور جدید نمایشگاه مطبوعات با دورهمی خانواده‌ها برگزار می‌شود.

وی درباره پوستر نمایشگاه اظهار کرد:اصالت و رسالت رسانه‌های مکتوب،صوتی و تصویری انسجام خانواده ها است. عکس سلفی خانواده در یکی از پوسترها طراحی شده نمایشگاه مطبوعات نشان می دهد آمدن تکنولوژی و استفاده از آن در خانواده نباید محبت و دوستی در کنار هم بودن را از بین ببرد.

وی افزود: بسیار خوشحالم که در دور جدید نمایشگاه مطبوعات، دورهمی خانواده ها از کوچکترین تا بزرگترین عضو را داریم،این مهم در پوسترهای نمایشگاه کاملا نمود دارد.

مدیرمسئول ماهنامه خانواده سبز درباره چگونگی پیوند بیشترمردم و رسانه‌ها گفت: صداقت در رسانه توجه و علاقه مردم و خانواده ها به مطبوعات را بیشتر می‌کند. باید همان چیزی را بنویسیم که مردم دوست دارند نه آن چیزی که مدیران می خواهند.

شجاعی مهر تاکید کرد: طبیعی است که روراستی رسانه با مردم باعث جذابیت مطبوعات شده و دروغ آنها را به حاشیه می‌برد.مطبوعات باید با سرعت تکنولوژی پیشرفت کنند و به روز باشند، البته رسانه به کمک‌های مادی و معنوی هم نیاز دارد.

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار