30464
۰۲ آبان ۱۳۹۶
رئیس محیط زیست بافق خبر داد؛

کودکان بافقی از زیستگاه یوز آسیایی بازدید کردند

جلال موسوی رئیس محیط زیست بافق گفت: بیش از ۵۰ کودک این شهرستان با حضور در منطقه حفاظت شده کوه بافق برای تماشای جاذبه های حیات وحش همراه محیط یار شدند و کارت محیط بانی دریافت کردند.

به گزارش کودک پرس ، جلال موسوی افزود: به این منظور کودکان بافقی به محل زندگی یوز پلنگ آسیایی در منطقه حفاظت شده کوه بافق رفتند تا با تماشاکردن جاذبه های حیات وحش به محیط بانان برای حفاظت از محیط زیست کمک کنند.
وی هدف از این اقدام را آشنایی کودکان با محیط زیست عنوان و تصریح کرد: منطقه حفاظت شده کوه بافق با وسعت 88هزار هکتار از اصلی ترین زیستگاه یوز آسیایی،پلنگ ایرانی و تنوع بسیاری از پرندگان، پستانداران، گربه سانان و خزندگان است.

رئیس محیط زیست بافق بیان داشت: این برنامه با همکاری گروه آموزشی ماریتا برای ارتقاء فرهنگ محیط زیست در بین کودکان و آموزش نکات محیط زیستی و انتقال آموزه ها به خانواده و جامعه با همکاری اداره حفاظت محیط زیست بافق برگزار شد.

به گفته رئیس انجمن یوز اسیایی 100 قلاده از این جانور در قلمرو استانهای سمنان و یزد شناسایی شده که 33 قلاده در کوه حفاظت شده بافق زیست می کنند.
هومن جوکار به خبرنگار ایرنا گفت: کوه حفاظت شده بافق به خاطر تنوع جانوری و زیستگاه یوز اسیایی شهرت جهانی دارد و در آینده نزدیک تفرجگاه گردشگران داخلی و خارجی می شود و ارزشی معادل معدن سنگ آهن چغارت این شهرستان پیدا خواهد کرد.

این کوه در فاصله 35 کیلومتری شهر بافق واقع شده و از اهمیت خاصی برخوردار است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار