30211
۰۲ آبان ۱۳۹۶
مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

برنده مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یک نوجوان ۱۳ ساله

جایزه نخست مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن کریم در دبی به یک نوجوان ۱۳ ساله اهل بنگلادش رسید.

به گزارش کودک پرس ،«محمد طریق‌الاسلام» نوجوان ۱۳ ساله بنگلادشی جایزه نخست بیست‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن کریم دبی را از آن خود کرد.

این نوجوان بنگلاشی در شب نهم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دبی، با تلاوت زیبا و قدرتمند قرآن، حاضران در محل برگزاری این رویداد را شگفت‌زده کرد. وی که پیش از این چند جایزه ملی تلاوت قرآن کریم در داکا – پایتخت بنگلادش – را نیز از آن خود کرده بود، با غلبه بر ۸۹ رقیبش، جایزه اول مسابقات به ارزش ۲۵۰ هزار درهم (حدود ۲۵۰ میلیون تومان) را به نام خود ثبت کرد.

جایزه دوم این مسابقات تلاوت قرآن کریم به ارزش ۲۰۰ هزار درهم نیز به «حذیف صدیقی» از آمریکا رسید که در بخش صوت، جایزه نخست را به‌دست آورده بود. این قاری ۲۰ ساله سومین شرکت‌کننده از آمریکاست که به‌طور متوالی در چند سال گذشته جایزه دوم مسابقات قرآن دبی را کسب می‌کند. سال گذشته «آدین شهرزاد» ۱۴ ساله از نیویورک و در سال ۲۰۱۵ نیز «حمزه الحبشی» ۱۵ ساله جایزه دوم را به خود اختصاص داده بودند.

جایزه سوم نیز به ارزش ۱۵۰ هزار درهم به‌صورت مشترک به قاریانی از کشورهای عربستان و تونس اعطا شد.

 در مراسم اعطای جوایز این رویداد قرآنی که در شب بیستم ماه مبارک رمضان در ادیتوریوم انجمن علمی و فرهنگی دبی برگزار شد، «احمد بن راشد آل مکتوم» نایب رئیس امارات متحده عربی و حاکم دبی از «محمد طریق‌الاسلام» و سایر برندگان تقدیر کرد.

امسال ۱۰۳ قاری از کشورهای مختلف در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در دبی حضور داشتند که ۱۳ نفر از آن‌ها در دور نخست حذف شدند.

 

 

 

منبع:شبکه خبر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار