موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
3005
۰۷ شهریور ۱۳۹۵

بهره برداری پارک کودک روستای سید صارم بخش نمشیر

پارک کودک و طرح ساماندهی روستای سید صارم بخش نمشیر بانه همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گزارش کودک پرس    بخشدار نمشیر شامگاه شنبه در آیین افتتاح پارک کودک و طرح ساماندهی روستای سید صارم بانه که در محل این روستا برگزار شد، گفت: بخش نمشیر بانه 17 هزار و 500 نفر جمعیت دارد و شامل سه دهستان کوخان، کانی سور و ابوالحسن با 47 دهیاری است.
اسماعیل محمدی افزود: در سال جاری در بخش نمشیر طرح های عمرانی به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال از طریق خودیاری دهیارهای این بخش انجام شده است.
او تاکید کرد: بیشتر روستاهای که دهیاری دارند بجز روستاهای بی کژ، پرشه و آلوت که به دلایلی طرح های عمرانی آنها متوقف شده در همه دهیاری ها کارهای عمرانی انجام شده است.
وی ادامه داد: در روستاهای بخش نمشیر از ابتدای سال جاری 14 هزار و 572 متر مسیر فاضلاب به ارزش دو میلیارد و 245 میلیون ریال انجام شده که اجرای این طرح اقدام بزرگی در این بخش بوده است.
محمدی اظهار کرد: یک هزار و 390 متر سنگ فرش با اعتباری حدود 490 میلیارد ریال انجام شده و برای شن ریزی و تفکیک معابر 430 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بابیان اینکه تاکنون 37 روستای بخش نمشیر پارک کودک دارد، گفت: هزینه کل پارک های بخش نمشیر 330 میلیارد ریال بوده و حدود یک میلیارد ریال خودیاری از طریق خیرین پرداخت شده است.
بخشدار نمشیر فاضلاب روستای سید صارم را یکی از مشکلات عمده این روستا عنوان کرد و افزود: در روستای سید صارم حدود یک هزار و 180 متر احداث مسیر فاضلاب با اعتبار 290میلیارد ریال از طریق دهیاری و 150 میلیارد ریال از طریق خود یاری مردم انجام می شود.
وی به اعتبارات هزینه شده برای پارک کودک روستای سید صارم اشاره کرد و گفت: پارک روستای سید صارم با اعتباری حدود 70 میلیون ریال در یک هفته انجام شده است.
وی به کارهای انجام شده در روستای کوخان اشاره کرد و ادامه داد: در روستای کوخان حدود 84 متر فاضلاب کشی با اعتباری حدود 120 میلیون و 650 هزار ریال انجام شده و شن ریزی و تفکیک معابر با اعتبار 270 میلیون و 800 هزار ریال و 360 متر سنگ فرش با اعتبار 90 میلیون ریال انجام شده است.
محمدی اظهر کرد: در روستای مامال یک هزار و 446 متر احداث مسیر فاضلاب انجام شده که حدود 140 میلیون ریال از طریق دهیاری پرداخت و 700 متر این طرح توسط بنیاد مسکن انجام شده است که برای هر متر مسیر فاضلاب حدود 700 هزار ریال اعتبار نیاز دارد.
** ساکنان روستای سید صارم از کمبود آب آشامیدنی رنج می برند
امام جمعه روستای سید صارم بانه نیز در این آیین گفت: روستای سید صارم مشکلات زیادی دارد که کمبود آب در این روستا به یک معضل تبدیل شده و ساکنان روستا از کمبود آب رنج می برند.
ماموستا مصطفی گوهری در آیین افتتاح پارک کودک روستای سیدصارم در این روستا افزود: مهمترین مشکل این روستا کمبود آب است و هم اکنون در این روستا و در فصل گرما مردم برای آب آشامیدنی هم مشکل دارند.
وی اظهار کرد: قطعی برق هم یکی از مشکلات روستا است تا زمانی که برق قطع باشد هیچکدام از منازل این روستا آب ندارد و مردم در شبانه روز تنها 20 دقیقه آب دارند.
ماموستا گوهری خاطر نشان کرد: یکی از خیرین روستا حدود 200 متر زمین برای ساخت منبع اهدا کرده که جای مناسبی است و آب زیادی دارد.
وی افزود: اداره آبفار شش سال قبل این زمین را به نام خود ثبت کرده که تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده در صورتی که در این مکان منبع آبی احداث کنند مشکل کم آبی روستا تا حدود زیادی حل می شود.
وی به مشکلات دیگر این روستا اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات روستا شبکه برق روستا است که هزینه های اضافی را به مردم تحمیل می کند و جای بسیاری از تیرهای برق نامناسب است.
ماموستا گوهری به اجرای طرح های هادی روستا سیدصارم اشاره کرد، افزود: طرح هادی در روستا تاکنون کامل نشده و در فصل زمستان مشکل ایجاد می کند.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه ایجاد مسیر فاضلاب روستا بعد از اجرای طرح سنگ فرش انجام شده سنگ فرش بسیاری از کوچه ها و معابر روستا تخریب شده است.
وی خاطر نشان کرد: بیشتر مردم این روستا کشاورز هستند اما تاکنون هزینه گندم روستائیان پرداخت نشده که این مسئله برای مردم مشکل ایجاد شده چراکه منبع اصلی درآمد روستائیان کشاورزی است.
امام جمعه روستای سید صارم نامناسب بودن جاده منتهی به روستا را یکی دیگر از مشکلات اساسی روستاهای بخش نمشیر عنوان کرد و گفت: اکثر جاده های روستایی بخش نمشیر نامناسب است و رفت و آمد در آنها مشکل است.
روستای سید صارم یکی از روستاهای بخش نمشیر بانه است. مرکز بخش نمشیر شهر کانی سور است. بانه در 242 کیلومتر غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار