موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
28692
۲۵ مهر ۱۳۹۶
رئیس انجمن علمی پریودنتولوژی ایران عنوان کرد؛

عوارض عفونت لثه در مادران باردار برای جنین و نوزادان

بهزاد هوشمند رئیس انجمن علمی پریودنتولوژی ایران نسبت به عوارض عفونت لثه در مادران باردار هشدار داد و گفت: مادران بارداری که عفونت لثه دارند ۲.۷ برابر بیش از سایر مادران باردار در معرض به دنیا آوردن نوزادانی نارس یا کم وزن هستند.

به گزارش کودک پرس ، بهزاد هوشمند در نشست خبری هفدهمین کنگره بین المللی انجمن پریودونتولوژی ایران افزود: بروز عفونت لثه در زنان باردار بسیار اهمیت دارد، زیرا عفونت لثه مادر به راحتی از طریق جفت به جنین منتقل می‌شود و روند رشد و تولد او را دچار مشکل می‌کند.

این متخصص بیماری‌های دهان و دندان ادامه داد: هفدهمین کنگره پریودنتولوژی با مشارکت انجمن علمی پریودنتولوژی با انجمن مهندسی بافت برگزار می‌شود، زیرا بازسازی و حفظ ساختار استخوان فک و بافت نرم یا سخت دهان از طریق این انجمن‌های علمی باید صورت گیرد.

وی گفت: برگزاری دو سال یکبار این کنگره زمینه بررسی مباحث نو در عرصه درمان را فراهم می‌کند و از دو سال گذشته برنامه ریزی‌های خوبی در خصوص این کنگره انجام شده است که می‌تواند محور و چشم انداز خوبی در زمینه آموزش و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان باشد.

هوشمند افزود: ارتقای سلامت دهان و دندان، بازسازی بافت‌های از دست رفته و ایمپلنت از محور‌های این کنگره است که از ۲۵ تا ۲۸ مهر در هتل المپیک برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار