موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/کودک پلاس
28225
۲۳ مهر ۱۳۹۶
برنامه و کارگاه‌های ویژه کودک و نوجوان

ویژه‌ برنامه و کارگاه‌های ویژه کودک و نوجوان به مناسبت هفته استاندارد

 این ویژه‌برنامه از ساعت 10 صبح، روزهای 23 و 25 مهر ویژه دانش‌آموزان کلاس چهارم ابتدایی در فرهنگسرای سنایی، برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، پخش کلیپ، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با کارشناسان اداره استاندارد، خواندن داستانک و برپایی کارگاه‌های سفالگری، نقاشی و کاردستی با موضوع استاندارد از بخش‌های این ویژه‌برنامه است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند با شماره 44455058 تماس بگیرند.

برگزاری همایش مهر عاطفه‌ها در کیش
همایش مهر عاطفه‌ها با حضور جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای مستقر در کیش در دبیرستان نمونه دولتی بعثت، برگزار شد. همایش مهر عاطفه که نمادی از برترین ویژگی‌های انسانی همچون همدلی، همیاری و گذشت است، با حضور جمعی از مسئولان کیش، هنرمندان و دانش‌آموزان در دبیرستان نمونه دولتی بعثت، برگزار شد.
در این مراسم «امیرمسعود سالکی»، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کیش، با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و با اشاره به این‌که دانش‌آموزان آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و باید از آنان به‌خوبی حمایت و نگهداری کرد، افزود: باید اجازه ندهیم زنجیره فقر از خانواده‌ها به فرزندان منتقل شود.
وی با تاکید بر این‌که حمایت امروز از دانش‌آموزان زمینه پرورش انسان‌های با گذشت و فداکاری را برای آینده فراهم می‌سازد تا آنان نیز در سال‌های آتی از همنوعان خود دستگیری کنند، افزود: امیدواریم با حمایت همه مردم و مسئولان، فقر از میان خانواده‌های ایرانی ریشه‌کن شود. حجت‌الاسلام «غلامرضا حقانی»، مسئول فرهنگی دفتر امام جمعه کیش، نیز در این مراسم با بیان این‌که انفاق از ضروریات دین است که به آن تاکید شده است، اظهار کرد: اسلام دین برابری و مساوات است و برای ریشه‌کنی فقر و توزیع عادلانه ثروت در میان مردم، طرح‌های ماندگار و سازگاری مانند خمس، زکات و صدقه را مطرح کرده است که در صورت اجرایی شدن در جامعه اسلامی، فقیر نخواهیم داشت.
«رضا فیاضی» بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح کشور که چندی است در جزیره کیش ساکن شده است نیز با اشاره به اهمیت همدلی و نوع‌دوستی و آموزش آن از کودکی به فرزندان، اعلام آمادگی کرد در آموزش تئاتر و بازیگری به دانش‌آموزان همکاری لازم را با مدارس کیش خواهد داشت. حیدری‌راد، معاون آموزشی آموزش‌وپرورش کیش نیز در این مراسم با بیان این‌که جامعه اسلامی زمانی به بهترین موفقیت‌ها دست خواهد یافت که صفات انسانی در آن رعایت شود، حمایت از همنوعان را از بالاترین و زیباترین ویژگی‌ها و صفات انسانی برشمرد. پخش کلیپ، اجرای سرود و اهدای کمک‌های دانش‌آموزان و حاضران در مراسم به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و حمایت از همنوعان و همدلی با آن‌ها از برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

افتتاح درمانگاه عمومی و تخصصی نیروی انتظامی
در آخرین روز از هفته نیروی انتظامی، طی مراسمی، بهره‌برداری از درمانگاه نیروی انتظامی کیش آغاز شد. رئیس بهداری کل ناجا در مراسم افتتاح این درمانگاه، بیان کرد: اگر می‌خواهیم امنیت پایدار داشته باشیم، باید پلیس سالم داشته باشیم که لازمه داشتن پلیس سالم وجود مراکز درمانی مناسب است. سردار دکتر «سید محمدرضا سید احمدیان» در خصوص راه‌اندازی این درمانگاه، گفت: ارتقای بهداری نیروی انتظامی به درمانگاه به‌منظور ارائه خدمات مناسب پزشکی به کارکنان و خانوادهای آنان صورت گرفته است.
رئیس بهداری کل ناجا با اشاره به گسترش فضای بهداشتی و درمانی در نیروی انتظامی گفت: توجه ویژه به مراکز بهداشت و درمان در دستور کار بهداری کل ناجاست. وی افزود: فرماندهی انتظامی کیش به‌منظور ایجاد شرایط مطلوب همکاران و خانواده‌ها با بهره‌مندی از امکانات در اختیار،  به ساخت و تجهیز درمانگاه تخصصی امام رضا (ع) اقدام کرد.
سید احمدیان با اشاره به هزینه‌های گزاف درمانی در جزیره کیش، گفت: وجود درمانگاه اختصاصی برای خانواده‌ها و کارکنان ضروری بود که به همت فرمانده انتظامی کیش، این کار مهم در هفته ناجا تحقق یافت. رئیس بهداری کل ناجا عنوان کرد: در همه مراکز استان‌ها به ساخت و تجهیز پلی‌کلینیک اقدام شده است و جزیره کیش با توجه به شرایط توسعه‌یافتگی و موقعیت ویژه آن نیاز به چنین امکاناتی داشت که محقق شد. سید احمدیان در پایان با اشاره به تجهیزات مدرن این درمانگاه، گفت: درمانگاه امام رضا(ع) به همه تجهیزات تخصصی پزشکی متناسب با امکانات موجود از سوی بهداری کل ناجا تجهیز شده و بهترین خدمات را به کارکنان و خانواده‌ها ارائه خواهد داد. در این درمانگاه، علاوه‌بر ارائه خدمات مربوط به دندانپزشکی و آزمایشگاه تخصصی مواد مخدر، پزشکان عمومی و متخصص نیز بیماران را ویزیت می‌کنند.
در آیین افتتاح این درمانگاه، سرهنگ رحیم جهانبخش، معاون اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس بیمارستان و رئیس مرکز توسعه سلامت و بهداشت کیش و هیات رئیسه فرماندهی انتظامی کیش حضور داشتند.

برگزاری کلاس آموزشی با موضوع فقرآهن در مدارس
مرکز توسعه سلامت کیش با هدف پیشگیری از بروز فقر آهن در میان دانش‌آموزان و راهکارهای مقابله با فقرآهن کلاس آموزشی با موضوع کم‌خونی فقر آهن و ویتامین دی و همچنین الزام تمرینات کششی در ساعات درس، برگزار کرد.
در این کلاس آموزشی که با حضور همه دانش‌آموزان دبیرستان الغدیر و کادر این مدرسه اجرا شد، خانم موسوی، کارشناس مرکز توسعه سلامت کیش، درخصوص چگونگی اجرای برنامه مکمل یاری مدارس در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ ، شروع بموقع و همزمان برنامه‌های مکمل یاری در مدارس و ارائه راهکار برای اجرای مطلوب برنامه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ مطالبی عنوان کرد. همچنین در این کلاس آموزشی، دانش‌آموزان با وضعیت بیماری کم‌خونی فقر‌آهن و ویتامین دی در ایران، گروه‌های در معرض خطر این بیماری، دلایل فقر آهن و ویتامین دی، علائم بیماری، درمان بیماری و منابع غذایی حاوی آهن و ویتامین دی، همچنین اهمیت مصرف آنها در دوران رشد و لزوم اجرای تمرینات کششی در ساعات کلاس درس آشنا شدند.

 

 

 

 

منبع:همشهری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار