27765
۲۰ مهر ۱۳۹۶
با پیشرفت تکنولوژی؛

ربات‌های جاروبرقی به کمک مادران پرمشغله می‌آیند

با توجه به اینکه امروزه بیشتر مادران شاغل هستند فرصت کمتری برای جمع کردن ریخت و پاش‌های بچه‌ها و تمیزکاری خانه دارند به همین دلیل فناوری راهکارهایی ارائه داده است.

به گزارش کودک پرس ، تاکنون جاروبرقی‌های روباتیک همچون Roomba و نیز مدل‌های کمتر شناخته‌ شده‌ای همچون Mint راهی بازار شده‌اند که در تمیز کردن نقاط مختلف خانه مشارکت داشته‌اند ولی هیچ یک عملکردی همانند آخرین نسخه یعنی Everybot RS700 نداشته‌اند. این جاروبرقی روباتیک تعداد زیادی سنسور دارد تا به‌صورت هوشمند بتواند نقاط کثیف را در خانه شناسایی کرده و به تمیز کردن آنها بپردازد. این روبات همچنین می‌تواند در باریک‌ترین نقاط هم حرکت کرده و حتی اگر لکه‌ای روی دیوار وجود دارد به‌صورت عمودی مسیر را طی کند و لکه را کاملاً از بین ببرد. شیشه‌های کثیف هم یکی دیگر از مواردی است که این روبات به آن توجه دارد و می‌تواند آنها را کاملاً تمیز کند. تمیز کردن لکه‌های ماژیک و مداد شمعی و… که احتمالاً توسط کودکان روی کفپوش‌ها خط خطی شده است نیز از دیگر توانمندی‌های این روبات است. این جاروبرقی، چرخ ندارد و تنها دارای دو برس چرخشی میکروفایبر در زیر است و کاربر می‌تواند با کنترل از راه دور به روبات بگوید که چگونه بچرخد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

همچنین یک مخزن آب و پدهایی برای تمیزی بیشتر در زیر روبات جاسازی شده است که این پدها را می‌توان جدا کرد و در ماشین لباسشویی شست. سنسورهای متعدد این روبات، از برخورد آن با موانع جلوگیری می‌کند و ازسوی دیگر با داشتن سنسورcliff detection، به محض اینکه بالای پله‌ها یا هر لبه دیگری قرار بگیرد توقف می‌کند تا پرت نشود. همچنین در این جاروبرقی روباتیک تکنولوژی Exit Shadow Area به کار رفته تا بتواند تاریک‌ترین نقاط خانه، زیر مبلمان، کمد و… را تمیز کند. هر بار شارژ کامل برای 2 ساعت و نیم تمیزکاری خانه کافی است.این روبات اکنون در سایت کیک استارتر با بهای 279 دلار پیش فروش می‌شود انتظار می‌رود از دسامبر راهی بازار شود.

 

منبع: روزنامه ایران

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار