26795
۱۶ مهر ۱۳۹۶
کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد؛

کودک هفت ساله قمی به چند کودک حیات دوباره بخشید

ولی‌الله صمدی کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم از اقدام خانواده‌ای فداکار در قم با اهدای قلب، کبد، ۲ کلیه و برخی از نسوج کودک هفت ساله خود که دچار مرگ مغزی شده بود، به چندین کودک بسیار بد حال خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، ولی‌الله صمدی در گفت و گویی افزود: محمدامین هفت ساله که به اتفاق خانواده برای عزاداری سیدالشهدا(علیه‌السلام) ازتهران به شهرستان نایین رفته بودند، متاسفانه در هنگام بازگشت در نزدیکی شهر قم دچار سانحه می شوند.
وی ادامه داد: در این حادثه 2 کودک خانواده به نام های ثنای ١١ ساله و محمدامین هفت ساله دچار ضربه مغزی و توسط اورژانس ١١٥ قم به سرعت به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند.
وی ابراز داشت: باوجود تلاش تیم پزشکی متاسفانه به علت شدت حادثه، ثنا در همان لحظات اول در اورژانس بیمارستان جان باخت و محمدامین نیز در بخش ICU بستری که با توجه به شدت حادثه و ضربه شدید مغزی، بعد از سه روز، دچار مرگ مغزی می شود
صمدی ادامه داد: پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج و تایید مرگ مغزی این کودک هفت ساله توسط تیم تایید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم و بر گزاری چندین جلسه با خانواده داغدار و اخذ رضایت از این خانواده، جهت اهدای عضو به بیمارستان شریعتی تهران اعزام شدند.
وی گفت: قلب، کبد، 2 کلیه و برخی از نسوج این عزادار خردسال امام حسین(علیه‌السلام) به کودکان بیمار و نیازمند در لیست پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیوند شد.

 

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار