26424
۱۳ مهر ۱۳۹۶
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان خبر داد؛

حمایت از کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در قالب «طرح همسفره»

ناصر شیبانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان از تحت حمایت گرفتن ۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه در قالب طرح همسفره خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، ناصر شیبانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه طرح همسفره با مشارکت نهادهای حمایتی و دانشگاه علوم پزشکی برای حمایت از کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه اجرا می شود، گفت: 10 هزار و 500 کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در قالب طرح همسفره تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند.
وی با بیان اینکه سه میلیارد و 40 میلیون تومان درشش ماهه امسال برای درمان سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه هزینه شده است، افزود: هر ماه کارت خرید مواد غذایی به ارزش 72 هزار و 400 تومان برای این کودکان شارژ می شود.
شیبانی ادامه داد: سبد غذایی ویژه کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی است که از طریق فروشگاه های طرف قرارداد کمیته امداد بین خانواده های این کودکان توزیع می شود.

 

وی کمک به بهبود سوء تغذیه کودکان و افزایش شاخص‌ سلامت خانواده‌ های نیازمند را از اهداف این طرح برشمرد و تصریخ کرد: در صورت بهبودی کامل و صحت سلامتی کودکان تحت حمایت این طرح، آنان از این چرخه حمایتی خارج شده و کودکان دیگری که از سوء تغذیه رنج می‌برند با معرفی مراکز بهداشت جایگزین می‌شوند.
وی گفت: حفظ سلامت مددجویان به خصوص کودکان دچار سوء تغذیه یکی از برنامه‌ های مهم این نهاد است و این سبد غذایی با هدف بهبود شاخص‌ های سلامت و وضعیت تغذیه کودکان خانواده ‌های نیازمند انجام می ‌شود.

 

شیبانی یادآور شد: این سبد غذایی به کودکانی تعلق می‌ گیرد که دچار اختلال رشد یا سوء تغذیه هستند و بر اساس ارزیابی حمایتی توسط کمیته امداد ناتوانی در تمکن مالی و استحقاق این افراد باید به اثبات رسیده باشد.
وی با بیان اینکه آموزش های لازم نیز در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارائه می شود، افزود: پس از پایان یک دوره شش ماهه، این کودکان مورد پایش مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرد و در صورت بهبود افراد جدیدی جایگزین می شوند.
وی با اشاره به اینکه 21 هزار کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در استان کرمان شناسایی شده و پشت نوبت دریافت خدمات طرح همسفره قرار دارند، از خیران و نیکوکاران خواست با مشارکت در طرح همسفره یاری گر این نهاد در درمان کودکان مبتلا به سوء تغذیه باشند.

 

منیع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار