موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
26136
۱۱ مهر ۱۳۹۶
علیرضا ترمان خبر داد؛

اجرای نمایش «بچه‌های محرم» در همایش “عاشورا تا اربعین” برای کودکان و نوجوانان

علیرضا ترمان نویسنده، کارگردان و بازیگر از اجرای نمایش “بچه‌های محرم” برای این گروه سنی کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، نمایش “بچه‌های محرم” به نویسندگی و کارگردانی علیرضا ترمان از جمله 42 اثری است که در برنامه اجرایی همایش “عاشورا تا اربعین” قرار دارد. این همایش به همت دفتر تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی از دهه دوم ماه محرم در تهران و 12 استان کشور برگزار خواهد شد.

علیرضا ترمان نویسنده، کارگردان و بازیگری که سال‌هاست برای گروه سنی کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و در این همایش نمایش “بچه‌های محرم” را نیز برای این گروه سنی روی صحنه خواهد آورد.

وی خلاصه‌ای از داستان این نمایش را اینگونه شرح داد: “بچه‌های محرم” داستان سه دوست نوجوان را روایت می‌کند که تصمیم دارند هیئتی را به منظور برپایی مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (علیه‌السلام) برپا کنند اما در ادامه بر سر سرپرستی هیئت با یکدیگر به مجادله می‌پردازند و مجبور می‌شوند تا هر کدام به تنهایی این کار را انجام دهند و …

ترمان ضمن اشاره به اینکه در نگارش نمایش “بچه‌های محرم” سعی کرده‌ام با پرداختن به اصل واقعه عظیم کربلا، یادآوری کنم که عزاداری در سوگ امام حسین (علیه‌السلام) نیازی به تظاهر و چشم و هم چشمی ندارد، خاطر نشان کرد: اصل، زنده نگه داشتن چنین میراث عظیمی است که خاندان اهل بیت (علیهم‌السلام) با از خود گذشتگی، ایثار و فداکاری سعی در جاودانه نگاه داشتن آن داشته‌اند. کودکان و نوجوانان با تماشای این نمایش با آن هم‌ذات‌پنداری می‌کنند و این اثر برآمده از دل بچه‌هاست.

این نویسنده و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان در ادامه با بیان اینکه خود نیز در این نمایش بازی می‌کند، خاطر نشان کرد: محمد کار آزاد و نیما فاضلی دیگر بازیگران “بچه‌های محرم” هستند. مدت زمان اجرای این اثر نمایشی 40 دقیقه است و طبق برنامه اعلامی دفتر تئاتر دینی آن را در سالن ناصرخسرو تئاتر مولوی از 7 آبان ماه به مدت 5 روز روی صحنه خواهیم آورد.

او در پایان یادآور شد: ساعت اجرای نمایشی به گروه اعلام نشده است، اما این امکان وجود دارد که این اثر را صبح‌ها ویژه مدارس هم اجرا کنیم.

 

منبع: سینما خبر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار