26050
۱۱ مهر ۱۳۹۶
مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خلیل‌آباد خبر داد؛

مراسم آشنایی کودکان با هنر صنایع‌دستی و گِل‌بازی در خلیل‌آباد+ تصاویر

حمیدرضا محمودی مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خلیل‌آباد از برگزاری مراسم آشنایی کودکان با هنر صنایع‌دستی و گل‌بازی برای دومین سال متوالی خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با هفته گردشگری در خانه صنایع‌دستی شهرستان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، حمیدرضا محمودی در حاشیه برگزاری این مراسم اظهار داشت: برای دومین سال متوالی مراسم آشنایی کودکان با هنر صنایع‌دستی و گِل‌بازی همزمان با هفته گردشگری در خانه صنایع‌دستی شهرستان برگزار شد.

وی بابیان اینکه گِل بازی کودکان می‌تواند باعث بروز و ظهور استعدادهای هنری آن‌ها در ساخت اجسام گِلی شود، خاطرنشان کرد: کودکان به‌عنوان سرمایه‌های آینده صنایع‌دستی می‌توانند این هنر بی‌نظیر ایرانی را زنده نگه‌دارند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه بچه‌ها می‌توانند در این مراسم رؤیاهای گِلی خود را به نمایش بگذارند، تصریح کرد: خانه صنایع‌دستی خلیل‌آباد این آمادگی را دارد که در مناسبت‌های مختلف کارگاه آموزشی جهت آشنایی کودکان با صنایع‌دستی برگزار کند.

وی بابیان اینکه آشنایی کودکان با صنایع‌دستی درواقع آشنایی آن‌ها با هویت گذشتگان خود است، اذعان کرد: فرهنگ‌سازی و توسعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با الگو گیری از سبک ایرانی اسلامی نیز یکی از سیاست‌های اصلی این سازمان است که باید از سنین پایین این فرهنگ‌سازی شروع شود.

محمودی از برگزاری کارگاه رؤیای گِلی در این مراسم خبر داد و عنوان کرد: در این کارگاه 25 کودک از مهد دینا حضور داشتند که در کنار بازدید از موزه صنایع‌دستی و مردم‌شناسی شهرستان و تماشای پویانمایی‌هایی با موضوع محرم به ساخت گِل رس احجامی که زاده و پرورانده ذهن کودک بود مشغول شدند.

وی در پایان بابیان اینکه گِل بازی نقش ویژه‌ای در پرورش خلاقیت کودکان دارد، خاطرنشان کرد: ساخت اجسام مختلف با گِل توسط کودکان می‌تواند باعث افزایش اعتمادبه‌نفس آن‌ها شود.

 

 

 

 

منبع: یار خراسانی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار