25245
۰۴ مهر ۱۳۹۶
در آئین نواخته شدن زنگ محرم عنوان شد؛

مهدکودک‌ها فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ عاشورایی و تربیت کودکان عاشورایی

حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا امام جمعه موقت لنده بیان داشت: تربیت کودکان ظرافت و حساسیت خاص خود را می‌طلبد و باید با دقت و توجه ویژه خانواده و مربیان در ابعاد مختلف آن انجام شود تا تربیت صحیح و اسلامی رقم بخورد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا در آئین نواخته شدن زنگ محرم, مهر و مقاومت در مهدهای کودک شهرستان لنده با اشاره به اقدامات فرهنگی در مهدهای کودک گفت: آشنایی با فرهنگ دینی و مذهبی و اهل بیت(علیهم‌السلام) باید از دوران کودکی شروع شود.

وی افزود: مهدهای کودک فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ مهر و مقاومت و پایداری و از همه مهمتر فرهنگ اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و عاشورا در میان کودکان بوده که این امر باید مورد توجه مسؤولان و مربیان مهدهای کودک باشد.

امام جمعه موقت لنده تصریح کرد: تربیت کودکان ظرافت و حساسیت خاص خود را می‌طلبد و باید با دقت و توجه ویژه خانواده و مربیان در ابعاد مختلف آن انجام شود تا تربیت صحیح و اسلامی رقم بخورد.

 

 

الهی‌نیا یادآور شد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبیین آن به زبان کودکانه یکی از مهمترین وظایف مهدهای کودک بوده که نیاز است همراه با شور و هیجان و نشاط کودکانه آمیخته شود تا جذب کودکان گردد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در ایام دهه اول محرم و دفاع مقدس حضور داریم باید فرهنگ مقاومت، ایستادگی و صبر و خودباوری و فرهنگ عاشورایی و انقلابی را فراموش نکنیم و ابعاد آن را به کودکان یادآور شویم تا با این فرهنگ اخت و عجین شوند.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده ادامه داد: امروز دشمنان ما با برنامه‌ریزی هدف‌مند به دنبال تسلط بر مراکز آموزشی کودکان بوده باید با هوشیاری از مراکز محافظت کنیم.

 

 

الهی‌نیا در پایان از خدمات اداره بهزیستی در مهدهای کودک و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این مراکز تقدیر کرد و گفت: اداره بهزیستی یکی از ادارات فعال خدمات رسان در حوزه فرهنگی و مذهبی بوده که باید از اقدامات فرهنگی و آموزشی آن در سطوح مختلف تقدیر کرد.

 

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار