252442
۱۹ فروردین ۱۴۰۳
معرفی کتاب

«هستی ایزدان و نیستی دیوان» برای نوجوانان منتشر شد

کتاب نوجوان «هستی ایزدان و نیستی دیوان» جلد دوم مجموعه «تاریخ اساطیری ایران» به قلم مهرک‌علی صابونچی با تصویرگری آرزو یاغلی از سوی انتشارات کتاب چ منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، در معرفی این کتاب آمده است: هُرمُزد، شهریار جهان روشنی و نیکی، بود و هست و خواهد بود و اهریمن، سلطان جهان تاریکی و بدی، نبود و نیست و نخواهد بود. بنابراین یکی هستی‌خواه و دیگری نیستی‌خواه است.

آن دو نیروهایشان را مانند خودشان به وجود آورده‌اند. هُرمُزد، اَمشاسپندان و ایزدان را، که نیروهای روشن و نیکِ او هستند، دوست‌دار هستی و یاور هستی‌بخش آفرید و اهریمن، کماله‌دیوان و دیوان را، که نیروهای تاریک و شرورش هستند، طرف‌دار نیستی و نابودی گیتی پس انداخت.

ایزدان همواره می‌کوشند تا نیکی و روشنی را گسترش دهند و دیوان در تلاش‌اند تاریکی و بدی را پخش‌وپلا کنند و هستی ایزدی را به نیستی دیوان تبدیل سازند.»

جلد اول این مجموعه کتاب «یکی بود یکی نبود، هرمزد بود و اهریمن نبود» نام دارد. داستان آن با تعریف دو جهان متضاد آغاز می‌شود. جهان روشنی که هرمزد در آن حاکمیت دارد و جهان تاریکی که اهریمن آن را تسخیر کرده است. هرمزد به عنوان خدایی آگاه و مراد و روشنی نمایانگر خوبی، نور و روشنایی در جهان است. او همواره به دنبال حفظ خوبی و نور در جهان و بر مبنای اصول اخلاقی عمل می‌کند. اهریمن به عنوان نمایانگر شر و ظلمت در جهان تاریکی ظاهر می‌شود. او می‌خواهد برخلاف هرمزد، شرارت و تاریکی را در جهان حاکم کند و به هیچ اصل اخلاقی عاید نمی‌شود.

نویسنده از این داستان الگوریک بهره‌گیری می‌کند تا مفاهیمی چون نور و تاریکی، خوبی و شرارت، اخلاق و نبود اخلاق را برجسته کند. این داستان به مخاطبان فرصت می‌دهد تا در تفکر و بررسی مسائل فلسفی و اخلاقی، عمیق‌تر عمل کنند.

انتشارات کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) کتاب «هستی ایزدان و نیستی دیوان» جلد دوم مجموعه «تاریخ اساطیری ایران» به قلم مهرک‌علی صابونچی با تصویرگری آرزو یاغلی را در ۱۲۰ صفحه و به بهای ۲۴۰ هزار تومان برای +۱۱ سال به تازگی منتشر کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار