252214
۲۷ اسفند ۱۴۰۲
کتاب دروغ‌گوی نابغه

پیشنهاد مطالعه نوروزی سپیده خلیلی برای کودکان و نوجوانان

سپیده خلیلی، نویسنده و مترجم حوزه کودک و نوجوان کتاب «دروغ‌گوی نابغه» و دو اثر از سعدی و جامی را به‌عنوان آثار پیشنهادی خود برای ایام نوروز ۱۴۰۳ معرفی کرد.

به گزارش کودک پرس ، سپیده خلیلی برای ایام نوروز ۱۴۰۳ رمانی تألیفی را معرفی کرد که به قلم خودِ او از سوی انتشارات قدیانی منتشر شده است. او در این‌باره گفت: من آخرین کتاب خودم به نام «دروغ‌گوی نابغه» را با خیال راحت توصیه می‌کنم تا بچه‌ها در ایام عید نوروز مطالعه کنند؛ زیرا کتابی است که ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کرده و تعداد زیادی هم از آن به فروش رفته است.

او ادامه داد: من واکنش‌های مثبت زیادی نیز از مخاطبان دریافت کرده‌ام و برخی با من تماس می‌گرفتند و می‌گفتند که کتاب خیلی خوبی بوده است.

این نویسنده افزود: من روان‌شناس هستم و احساس می‌کنم بچه‌هایی که در فقر زندگی می‌کنند، هرچقدر هم که توانمند باشند در برابر بچه‌های پولدار که قرار می‌گیرند اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهند و حس خودارزشمندبودن ندارند.

این مترجم درباره هدف خود از نگارش این کتاب بیان کرد: هدفم این بود که با نوشتن این داستان به بچه‌ها بگویم که اعتمادبه‌نفس داشتن ارتباطی با ثروت خانواده ندارد و هر کسی توانایی‌هایی دارد که ممکن است فرد دیگری نداشته باشد. حتی این احتمال وجود دارد بچه‌هایی که سختی می‌کشند توانایی بیشتری داشته باشند نسبت‌به بچه‌هایی که در رفاه بزرگ می‌شوند.

خلیلی در ادامه گفت‌وگو، کتاب‌های دیگری نیز معرفی کرد: من «بوستان سعدی» را برای بچه‌ها به نثر درآورده و «حکایت‌های بهارستان جامی» را نیز به زبان ساده برای بچه‌ها نوشته‌ام. این کتاب‌ها نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای مطالعه در ایام نوروز باشند.

سپیده خلیلی در پایان صحبت خود عنوان کرد: نوروز امسال فرصت مناسبی است برای کتابخوانی و ای کاش بچه‌ها با برنامه‌ریزی کتابخوانی را آغاز کنند و حتی پیش از آغاز تعطیلات رسمی و تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، چند کتاب برای ایام فراغت خود امانت بگیرند. به نظر من هیچ سرگرمی بهتر از کتاب خواندن نیست؛ چراکه کتاب به آدم آرامش می‌دهد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار