251866
۱۳ اسفند ۱۴۰۲
انتشارات محراب قلم

«همه‌ی سیب‌ها زمین را دوست دارند» منتشر شد

کتاب «همه‌ی سیب‌ها زمین را دوست دارند» به قلم آویسا شرفی از سوی کتاب‌های مهتاب (واحد کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم) منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، کتاب «همه‌ی سیب‌ها زمین را دوست دارند» به قلم آویسا شرفی از سوی کتاب‌های مهتاب (واحد کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم) منتشر شد.

یعنی کار آدم‌رباهاست؟ پس چرا تماس نمی‌گیرند بگویند چه می‌خواهند؟ آخر کدام آدم‌ربایی چهارتا معلم می‌دزدد؟ پلیس هم که هیچ سرنخی پیدا نکرده. اصلاً شاید نقشه خود معلم‌ها باشد! انگار یک‌دفعه هر چهارنفرشان از روی کره زمین محو شده‌اند ….

«همه‌ی سیب‌ها زمین را دوست دارند» رمان نوجوانی به قلم آویسا شرفی است که زیر نظر شورای طنز انتشارات محراب قلم تهیه و تولید شده است. داستان این اثر با این خبر شروع می‌شود که چند معلم غیبت داشته و به مدرسه نیامده‌اند و کسی نمی‌داند چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است.

آویسا شرفی متولد اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۸ در تهران است. او عاشق بازی و قصه بود. در نوجوانی کتاب و مجله می‌خواند، پرت‌وپلاهای گریه‌دار و خنده‌دار می‌نوشت، ترانه‌ها را عوض می‌کرد و فلسفه می‌بافت. می‌خواست کارآگاه یا کارگردان یا نخست‌وزیر بشود؛ اما رویاهایش در مدرسه گم شد و در دانشگاه الکترونیک خواند. بعد از سال‌ها، یک روز عشق قدیمی بیدار شد و بعد جادوی نوشتن قلبش را تسخیر کرد. حالا می‌نویسد و نوشتن را با هیچ کاری عوض نمی‌کند.

 

بخشی از متن کتاب:

«معلم‌ها صف بستند؛ از بزرگ به کوچک. اول نوبت فارسی بود. فضایی کارنامه‌ها را گذاشت روی میز و خودش نشست روی نیمکت. زانوهایش گیر کرد به جامیز. فارسی ایستاد بالای سرش. فضایی کارنامه‌ی رویی را برداشت و داد دستش: «بفرمایید.»

عینک نزدیک‌بین فارسی همراهش نبود. کارنامه را دور گرفت که بتواند بخواندش. معلم‌ها از پشتش سرک کشیدند. جلوی عبارت «آزمون پایان دوره» یک صفر گنده بود. اجتماعی همان‌طور که کله‌اش توی کارنامه‌ی فارسی بود، با اعتراض گفت: «نمره‌ی مستمر دیگه چیه؟ ما که یه امتحان بیش‌تر ندادیم.»

فارسی ستون نمره‌های مستمر را پیدا کرد. همه‌اش تک بود. حرصش درآمد: «راست می‌گه! کدوم مستمر؟»

فضایی سرش را بالا نیاورد. با کارنامه‌های روی میز ور رفت و گفت: فرصت نشد آزمون کلاسی بگیرم. خودم برایتان چندتا نمره گذاشتم.»

 

رمان نوجوان «همه‌ی سیب‌ها زمین را دوست دارند» به قلم آویسا شرفی در ۳۰۴ صفحه، شمارگان هزاروصد نسخه و به بهای ۲۶۰ هزار تومان از سوی کتاب‌های مهتاب (واحد کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم) منتشر شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار