251773
۰۹ اسفند ۱۴۰۲
انتشارات خط مقدم

کتاب «نامه‌ای از جنوب» به چاپ رسید

کتاب «نامه‌ای از جنوب» زندگی‌نامه داستانی شهید سمیر قنطار است از سوی دفتر کودک و نوجوان انتشارات خط مقدم منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، کتاب «نامه‌ای از جنوب» زندگی‌نامه داستانی شهید سمیر قنطار است از سوی دفتر کودک و نوجوان انتشارات خط مقدم منتشر شد.

گاهی روایتِ زندگی بعضی از آدم‌ها واقعا خواندنی است؛ یک دلیلش هم می‌تواند شخصیت متفاوت آنها باشد. مثلا فکر اینکه چطور یک آدم می‌تواند اینقدر سرسخت باشد که ۳۰ سال زندان هم خسته‌اش نکند و او باز هم راه مبارزه را پیش گیرد؛ عجیب است. سمیر قنطار بهترین سالهای عمرش را در اسارت سپری می‌کند.

از سال‌های نوجوانی؛ سمیر یک نوجوانِ لبنانی است که دلش پر از کینه‌ است؛ کینه‌ی اسرائیل. برای همین از همان نوجوانی راه مبارزه را پیش می‌گیرد، به جنبش‌های مردمی می‌پیوندد و از همان‌ سالها اسیر می‌شود. سال‌هایی که می‌تواند کنار خانواده باشد، تحصیل کند، سفر برود، ازدواج کند و… اما همه‌ی این‌ها برای سمیر می‌شود ماندن در زندان؛ سمیر خسته نمی‌شود و حتی در زندان هم به دنبال راهی است برای مبارزه و از آنچه به آن اعتقاد دارد، هرگز دست نمی‌کشد و کوتاه نمی‌آید… در «نامه‌ای از جنوب» خواننده با زندگی یک نوجوان لبنانی همراه می‌شود و می‌تواند با تفکر و نحوه‌ی مبارزه و شرایط زندگیِ این بچه‌ها تقریبا آشنا شود.

کتاب «نامه‌ای از جنوب» زندگی‌نامه داستانی شهید سمیر قنطار است؛ از سال‌های نوجوانی تا میان‌سالی؛ همه‌ی سال‌هایی که در اسارت می‌گذرد. عزت‌الله الوندی روایت این زندگیِ پرماجرا را در ۱۵۲ صفحه به نگارش درآورده است.

بخشی از کتاب:

«فوری کاغذ و خودکار جلویم گذاشتند و گفتند: آقای قنطار، شما سرانجام باید عذرخواهی کنید. اکنون در وضعیت صلح و مصالحه می‌شود برای شما کاری کرد. این بهترین فرصت است آن را از دست ندهید. شاید دولت اسرائیل بپذیرد. توی دلم به حرف‌هایش خندیدم. مگر چند بار به حرف‌هایشان پایبند بوده‌اند که این دومین بار باشد؟ حبس ابدی ظالمانه مرا در خود فرو برده بود. نمی‌توانستم به آزادی امید داشته باشم… گفتم: من پشیمان نیستم. با شرافت وارد عملیات بر ضد اسرائیل شدم. و با حفظ شرف و عزت نفس باید آزاد شوم…»

این اثر به قیمت ۱۲۰ هزارتومان در هزار نسخه به چاپ رسیده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار