251765
۰۸ اسفند ۱۴۰۲
جو بایدن

امیدوارم تا دوشنبه آینده آتش‌بس در غزه برقرار شود

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که همواره از جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه حمایت کرده و کشورش میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات در اختیار رژیم کودک کش اسراییل قرار داده است ؛ ابراز امیداری کرد که تا دوشنبه هفته آینده آتش‌بس در نوار غزه برقرار شود.

به گزارش کودک پرس ، بایدن بامداد سه‌شنبه در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که چه زمانی آتش‌بس در غزه برقرار می‌شود، گفت: مشاور امنیت ملی گفته که ما (به آتش‌بس) نزدیک هستیم البته هنوز کار تمام نشده است. امیدوارم که تا دوشنبه آینده آتش‌بس برقرار شود.

دوحه پایتخت قطر دوشنبه، میزبان دور جدیدی از گفت‌وگوها درباره آتش بس در غزه بود که با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی و نمایندگان حماس و میانجی‌هایی از قطر، مصر و آمریکا برگزار شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند که انتظار می‌رود در این دوره از مذاکرات درباره فهرست اسامی اسرای رژیم اسرائیل و هویت اسیران فلسطینی که آزاد خواهند شد و همچنین شرایط آتش‌بس و بازگشت محدود غیرنظامیان به شمال نوار غزه بحث و گفت‌وگو شود.

شبکه الجزیره قطر بامداد سه‌شنبه گزارش داد که اسرائیل با آزادی ۴۰۰ اسیر فلسطینی موافقت کرده است.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود به الجزیره گفتند که نام افرادی که محکومیت بالا دارند نیز در میان کسانی که اسرائیل با آزادی آنها موافقت کرده، دیده می‌شود.

این منابع افزودند که آزادی این ۴۰۰ نفر در مقابل ۴۰ اسیر زن اسرائیلی و سالمند این رژیم انجام خواهد شد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دوشنبه پس از دیدار با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در دوحه گفت: حماس به تلاش‌های کشورهای دوست و برادر در زمینه میانجی‌گری برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی پاسخ داده و با روند مذاکرات درباره توقف تجاوز رژیم اسرائیل به غزه موافقت کرده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: دور مذاکرات محدود خواهد بود و اجازه نخواهیم داد رژیم اسرائیل از این موضوع، به عنوان پوششی برای ارتکاب جنایاتش استفاده کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار