251671
۰۶ اسفند ۱۴۰۲
غزه

شهادت ۳۸۴۷ فلسطینی از زمان صدور حکم دیوان بین المللی دادگستری

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد از زمان صدور حکم دیوان بین المللی دادگستری تاکنون ۳۸۴۷ فلسطینی به شهادت رسیده اند که ۱۳۰۶ تن از آنها کودک و ۸۰۷ تن زن بوده اند.

به گزارش کودک پرس ، این مرکز حقوق بشری تأکید کرد که در طول چهار هفته گذشته و به دنبال صدور حکم دیوان بین المللی دادگستری در محکومیت رژیم «اسرائیل»، ۶ شاخص اصلی درباره ادامه جنایت کشتار دسته جمعی در نوار غزه ثبت شده است.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اولین شاخص در این زمینه را ادامه کشتار دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه و دومین شاخص را عمدی بودن وارد کردن آسیب خطرناک جسمی و روحی به مردم نوار غزه دانست.

این مرکز حقوقی، شاخص سوم را قرار دادن عمدی مردم غزه در شرایطی با هدف نابودی عملی آنها از طریق تخریب منازل و تأسیسات و امکانات زیربنایی و شاخص چهارم را گرسنه نگه داشتن آنها و جلوگیری از ورود کمک های بشردوستانه به این منطقه دانست.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه پنجمین و ششمین مورد از شاخص های فوق را انجام اقداماتی با هدف جلوگیری از زاد و ولد در میان فلسطینی و تبلیغ رسمی و علنی مسئولان اسرائیلی درباره ارتکاب نسل کشی فلسطینی ها دانست.

وزارت بهداشت غزه ظهر امروز (جمعه) از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۹ هزار و ۵۱۴ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت غزه در یکصد و چهلمین روز از جنگ، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۱۰۴ نفر شد و ۱۶۰ زخمی نیز برجای گذاشت.

در این بیانیه آمده است: با احتساب شهدای جدید، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۲۹ هزار و ۵۱۴ نفر افزایش یافته است. وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۶۹ هزار و ۶۱۶ تن اعلام کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار