251446
۲۴ بهمن ۱۴۰۲
یونیسف

چند کودک در غزه باید بمیرد تا این کابوس پایان یابد؟

مدیر اجرایی یونیسف در سخنانی نسبت به کشتار کودکان بی‌گناه توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرد.

به گزارش کودک پرس ، مدیر اجرایی یونیسف در سخنانی نسبت به کشتار کودکان بی‌گناه توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرد.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در سخنانی در واکنش به کشف پیکر «هند رجب» دختربچه ۶ ساله فلسطینی که به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، اظهار کرد: چند کودک در نوار غزه قبل از پایان کابوس خواهند مرد؟

راسل در پیامی در پلتفرم «ایکس» نوشت: خبر غم‌انگیزی حاکی از پیدا شدن پیکر این دختربچه به همراه بستگانش و ۲ نیروی امدادی است که سعی کردند او را سالم به آغوش مادرش برگردانند.

خودروی خانواده هند رجب دختر ۶ ساله در شهر غزه ۲ هفته قبل مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود. او هنگام تماس با هلال احمر گفته بود که «خیلی می‌ترسد».

جسد او روز شنبه پس از گذشت بیش از ۲ هفته از برقراری این تماس تلفنی و با وجود تلاش‌های امدادرسانان برای نجات این کودک شناسایی شد.

بنا به گزارش‌ها، این دختر ۶ ساله در حالی موفق به برقراری تماسی تلفنی شده بود که هم مجروح شده بود و هم اجساد دیگر اعضای خانواده‌اش در خودرو در کنارش قرار داشتند.

کاترین راسل در پیام دیگری در واکنش به تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح، خواستار حفاظت از ۱.۳ میلیون فلسطینی در این شهر در دوردست‌ترین نقطه در جنوب نوار غزه شد.

وی افزود: این شهر مرزی با مصر در بحبوحه جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه به یکی از پرجمعیت‌ترین مکان‌های روی زمین تبدیل شده است.

مدیر اجرایی یونیسف با بیان اینکه رفح مملو از کودکان و خانواده‌ها است، خاطرنشان کرد: در میان آنها کسانی هستند که چندین بار به دلیل جنگ غزه آواره شده‌اند.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم عصر یکشنبه اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است. در همین رابطه، اخیرا «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی را نگران‌کننده ارزیابی کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار