251189
۱۶ بهمن ۱۴۰۲
یونیسف

۱۷ هزار کودک در غزه از خانواده خود دور افتاده‌اند

مقامات یونیسف با اشاره به غیرقابل تحمل بودن وضعیت فاجعه‌بار کودکان در نوار غزه در سایه تداوم تجاوزات صهیونیست‌ها تاکید کردند که تاکنون ۱۷ هزار کودک در غزه از خانواده‌های خود دور افتاده و همه کودکان این منطقه نیاز به مراقبت‌های شدید روانی دارند.

به گزارش کودک پرس ، در سایه هشدارهای متعدد نسبت به وضعیت فاجعه‌بار کودکان در نوار غزه در پی تداوم جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها، «کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد، صحنه‌هایی که در نوار غزه درباره وضعیت کودکان وجود دارد وحشتناک بوده و ما خواستار توقف این وضعیت هستیم.

این مقام یونیسف افزود، دیده‌ها و شنیده‌های ما درباره شرایط کودکان غزه بسیار دلخراش و غیرقابل تحمل است. این کودکان دائما در معرض بمباران و مرگ و آوارگی و … قرار دارند و هیچ مکانی امنی برای آنها در غزه نیست. جنایت‌های وحشتناک علیه کودکان از جمله کشتار آنها، معلولیت این کودکان، حمله به مدارس و بیمارستان‌ها و جلوگیری از دسترسی این کودکان به کمک‌های بشردوستانه، غیرقابل تحمل است و یونیسف به شدت آن را محکوم می‌کند. تاکنون بیش از 10 هزار کودک در غزه در جریان جنگ جان خود را از دست داده و حدود 9 هزار کودک هم زخمی شده‌اند.

وی ادامه داد، همچنین بسیاری از کودکان مفقود هستند و گمان می‌رود زیر آوار ساختمان‌ها مدفون شده باشند؛ ساختمان‌هایی که در نتیجه بمباران با سلاح‌های انفجاری سنگین در مناطق پرجمعیت ویران شده‌اند. در این میان 17 هزار کودک در غزه کاملا از خانواده‌های خود دور افتاده‌اند و نمی‌توان خانواده‌هایشان را پیدا کرد. این کودکان به حدی آسیب دیده‌اند که حتی نمی‌توانند نامشان را بگویند.

مدیر اجرایی یونیسف در ادامه به وضعیت نگران کننده نوزادان در نوار غزه اشاره و تاکید کرد، اخیرا تعداد زیادی از نوزادان که نیاز به مراقبت‌های ویژه و تخصصی داشتند در یکی از بیمارستان‌های غزه در سایه قطعی برق و کمک‌های پزشکی و ادامه حملات خشونت‌آمیز جان خود را از دست دادند. وضعیت کودکان در غزه روز به روز بدتر می‌شود و جهان نمی‌تواند این کودکان را رها کند.

کاترین راسل با تاکید بر ضرورت توقف فوری این جنایات علیه کودکان غزه خواستار اجرای آتش‌بس فوری در غزه و تضمین ورود کمک‌های انسانی به شکل امن و مداوم به این منطقه شد.

وی همچنین به بازدید خود از بیمارستان ناصر در خان یونس و دیدار با خانواده‌های آواره و بیمارانی که به دنبال پناهگاه بودند اشاره کرده و گفت، من با یک دختربچه 16 ساله صحبت کردم که همه خانواده خود را در بمباران از دست داده بود و دکترش می‌گفت او دیگر نمی‌تواند راه برود.

از سوی دیگر یونیسف در یک بیانیه رسمی اعلام کرد، تحقیقات نشان می‌دهد که 17 هزار کودک در غزه خانواده خود را از دست داده یا آنها را گم کرده‌اند و همه آنها نیاز به مراقبت‌های روانی شدید دارند.

«جوناتان کریکس» مدیر ارتباطات دفتر یونیسف در فلسطین اشغالی در این زمینه گفت، این کودکان دارای علایم اضطراب مداوم، بی‌اشتهایی، بی‌خوابی، آشفتگی و هراس هستند و هربار که صدای بمباران را می‌شنوند این حالات در آنها شدیدتر می‌شود.

یونیسف تاکید کرد، پیش از جنگ کنونی نیز 500 هزار کودک در غزه نیاز به مراقبت روانی داشتند اما امروز تحقیقات ما نشان می‌دهد که همه کودکان غزه نیاز به این مراقبت دارند و تعداد این کودکان بیش از یک میلیون نفر است.

همچنین در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عدم ورود کمک‌های انسانی از جمله غذا و دارو و تجهیزات پزشکی به این منطقه، صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد، کودکان در نوار غزه که از 7 اکتبر 2023 در معرض بمباران‌های مداوم قرار دارند، نمی‌توانند واکسن‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند و درصد ابتلا به بیماری‌های مختلف میان آنها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. این کودکان در معرض ابتلا به بیماری‌های خطرناک همچون ذات‌الریه و فلج اطفال قرار دارند.

یونیسف پیشتر گزارش داده بود که که 2023 خونین‌ترین سال برای کودکان فلسطینی بود و خشونت علیه کودکان فلسطینی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان در کره زمین است. قتل عام این تعداد کودک در تجاوزات اسرائیل ضد غزه نشان می‌دهد که این کودکان چگونه به شکل تبعیض آمیز (نسبت به سایر کودکان جهان) مورد هدف قرار می‌گیرند. بسیار تاسف‌آور است که هزاران کودکی که هر روز در غزه قتل عام می‌شود صرفا تبدیل به عدد و آمار شده‌اند. ما جنگ اسرائیل علیه غزه را جنگ با کودکان می‌نامیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار