250791
۲۵ دی ۱۴۰۲
جنگ فلسطین

مراسم یادبود شهدای کودک غزه با چیدن هزاران کفش کودکانه در آمستردام هلند

فعالان حامی فلسطین در شهر «آمستردام» هلند هزاران کفش کودکانه را به عنوان نمادی از هزاران کودک فلسطینی که در جنگ غزه جان خود را از دست داده‌اند، در میدان این شهر قرار داده و اسامی شهدای کودک را قرائت کردند.

به گزارش کودک پرس ، فعالان حامی فلسطین در شهر «آمستردام» هلند هزاران کفش کودکانه را به عنوان نمادی از هزاران کودک فلسطینی که در جنگ غزه جان خود را از دست داده‌اند، در میدان این شهر قرار داده و اسامی شهدای کودک را قرائت کردند.

این مراسم یادبود به مناسبت صدمین روز جنگ غزه در هلند برگزار شد.

در حدود ۱۰۰ روز که از تجاوز ارتش اشغالگر به نوار غزه می‌گذرد، تا کنون بیش از ۲۳ هزار و ۸۴۳ فلسطینی به شهادت رسیده اند که بیشتر آنان زن و کودک بودند.در این مدت، مردم غزه به دلیل ناامنی مدام در حال جا به جایی بوده و به گفته سازمان ملل بیش از ۱.۹ میلیون نفر از ساکنین این نوار محاصره شده درون سرزمین خود آواره شدند.

شرایط غزه به گفته بسیاری «غیرانسانی» است و به دلیل سرما و بارش باران انواع بیماری به سرعت در حال گسترش است.

 

در این میان، به ویژه مصائب کودکان دلخراش است. یک نسل کامل از کودکان به دلیل جنگ آسیب دیده‌اند و جبران آن سال‌ها طول خواهد کشید. هزاران کودک جان خود را از دست داده و کودکانی که زنده مانده‌اند نیز اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند. در همین حال، هزاران کودک از آموزش محروم شده و آینده آنان در


خطر است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار