250641
۱۸ دی ۱۴۰۲
غزه

روزانه حدود ۱۰ کودک در غزه پا‌های خود را از دست می‌دهند

با اعلام رسمی ورود ارتش اشغالگر به «مرحله سوم» جنگ در نوار غزه، مقاومت فلسطین به مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی گاه با هدف قرار دادن خودرو‌های اشغالگر و گاه با پرتاب راکت ادامه می‌دهد. در سایه ادامه حملات هوایی و زمینی صهیونیست‌ها بحران انسانی با کمبود کمک‌های بشردوستانه و کمبود تجهیزات پزشکی وارد شدیدترین مرحله در تاریخ بیش از ۱۷ سال محاصره این باریکه می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، وبگاه عبری واللا شامگاه یکشنبه گزارش داد ارتش اشغالگر رسماً وارد مرحله سوم تجاوز به نوار غزه شده که بر اساس حملات برق آسا توسط یگان‌ها و نه حملات گسترده انجام شده توسط کل گردان‌ها در مرحله دوم، خواهد بود. این حملات قبلاً در بیت لاهیا، محله الشجاعیه و الدرج در شمال نوار غزه طی چند روز گذشته انجام شده‌است.

وبگاه واللا توضیح داد که لشکر ۹۸ به نبرد‌های شدید در خان یونس در جنوب نوار غزه ادامه خواهد داد، اما در خصوص رفح هنوز تصمیمی درباره عملیات زمینی در آنجا گرفته نشده‌است.

این وبگاه در عین حال نوشت ارتش اشغالگر اذعان می‌کند که جنبش حماس همچنان قادر به پرتاب موشک از شمال و مرکز نوار غزه است و برای ادامه این کار آمادگی دارد.

وبگاه مذکور افزود: رهبری سیاسی اسرائیل دستور داده‌است که لشکر ۹۹ که مسؤولیت تقسیم نوار غزه به دو بخش را بر عهده دارد، همچنان از بازگشت فلسطینیانی که از شمال نوار غزه به جنوب آن آواره شده‌اند به خانه‌های خود در شمال ممانعت به عمل آورند.

این در حالی است که خبرنگار الجزیره از ادامه درگیری‌ها و بمباران شدید اشغالگران در اردوگاه المغازی و شهرک الزوایده در مرکز نوار غزه خبر داد.

به گفته منابع مطبوعاتی، رژیم اشغالگر به تجاوزات وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد و کمربند‌های بمباران آتش سنگین خود را بر مناطق جنوب و مرکز این نوار متمرکز کرده‌است.

منابع مطبوعاتی به المیادین گزارش دادند که انفجار‌ها در خان یونس که توسط اشغالگران با کمربند‌های آتش شدید رخ داده تا ساعت‌ها متوقف نشد. اشغالگران همچنان به بمباران مرکز نوار غزه به طور فشرده ادامه می‌دهند.

این منابع توضیح دادند که صدا‌های انفجار‌های قوی در نتیجه یک سری حملات اشغالگران به مناطق مختلف خان یونس به وضوح در رفح شنیده می‌شود که نشان دهنده قدرت آتش اشغالگران اسرائیلی در هدف قرار دادن این شهر است.

نیرو‌های ارتش اشغالگر به شرق شهرک الفخاری در شرق استان خان یونس آتش گشودند و هواپیما‌های جنگی این رژیم ساختمان‌های دانشکده علوم و فناوری در جنوب شهر را بمباران کردند.

همچنین پهپاد‌های اشغالگر به بیمارستان اروپایی در شرق و جنوب خان یونس حمله و به سمت بیمارستان شلیک کردند و توپخانه رژیم صهیونیستی نیز منطقه قیزان النجار و جوره اللوت را در مناطق جنوبی شهر هدف قرار داد.

رسانه‌های فلسطینی تاکید کردند که توپخانه‌های اشغالگر به بمباران خشونت‌آمیز مناطق شرق استان خان یونس، همزمان با پاسخ مقاومت به آن در منطقه‌ای که درگیری‌های شدید در آن جریان دارد، ادامه می‌دهند.

خبرنگار المیادین خاطرنشان کرد: آمبولانس‌ها به دلیل ادامه بمباران اشغالگران و همزمان با درگیری‌های مداوم با مقاومت، به ویژه در خان یونس که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت و نیرو‌های اشغالگر در شمال و شرق آن ادامه دارد، نتوانستند به مناطق مورد نظر شهر برسند.

۱۸ شهروند نیز بامداد دوشنبه در پی بمباران چند منزل توسط هواپیما‌های اشغالگر در شهر دیرالبلح و حومه آن، شهید و ده‌ها تن مجروح و مفقود شدند.

منابع پزشکی گفتند ۱۸ شهید و ده‌ها زخمی از جمله کودکان و زنان به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

خبرنگار الجزیره نیز از شهادت یک کودک و زخمی شدن تعدادی دیگر در بمباران یک آپارتمان مسکونی در دیرالبلح توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

رسانه‌های فلسطینی هم گزارش دادند که قایق‌های توپدار ارتش اشغالگر به سواحل شهر دیرالبلح شلیک کردند.

«گردان‌های مجاهدین» صحنه‌هایی از هدف قرار دادن نیرو‌های اشغالگر را منتشر کرد

گردان‌های مجاهدین صحنه‌هایی از هدف قرار دادن سربازان اشغالگر را که در داخل خانه‌ای در منطقه تل الهوا در شهر غزه پنهان شده بودند، پخش کرد.

گردان‌های مجاهدین اشاره کردند نیرو‌های اشغالگر را رصد کردند که داخل خانه‌ای پنهان شده بودند و یکی از تک تیراندازان آن از پنجره ظاهر شد و سپس این نیرو‌ها را با راکت ضد نفر OG-۷ V هدف قرار داد. این گلوله‌ها باعث تلفاتی در صفوف اشغالگران شد.

این ویدیو نشان می‌دهد که گردان‌های مجاهدین مقدار زیادی مهمات و تجهیزات پراز خون را در نتیجه زخمی شدن سربازان اشغالگر در این حمله به تصرف درمی‌آورند.

نیرو‌های اشغالگر همچنان در نتیجه حملات مقاومت در نوار غزه متحمل خسارات سنگین می‌شوند.

بر اساس آماری که اشغالگران تاکنون رسما اعلام کرده‌اند از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر تا امروز، ۵۱۰ افسر و سرباز صهیونیست به دست مقاومت فلسطین کشته شده‌اند.

آنروا: پناهگاه‌های ما در غزه بیش از حد شلوغ است و بسیاری از آوارگان در فضای باز می‌خوابند

​​آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز یکشنبه گفت: «پناهگاه‌های ما در نوار غزه بسیار شلوغ است و ما دیگر نمی‌توانیم تعداد بیشتری را در خود جای دهیم و بسیاری از آواره‌ها در فضای باز می‌خوابند.»

این مساله در مصاحبه‌ای توسط کانال آمریکایی ABC News با جولیت توما، مدیر رسانه و ارتباطات در آژانس آنروا مطرح شد. توما تاکید کرد که در شهر رفح، در منتهی الیه جنوب نوار غزه، هیچ زیرساخت غیرنظامی برای حمایت از این سیل عظیم آوارگان وجود ندارد که بسیاری از آن‌ها اکنون در خیابان‌ها می‌خوابند.

روزانه حدود ۱۰ کودک در غزه پا‌های خود را از دست می‌دهند

خبرگزاری فلسطینی «وفا» روز دوشنبه گزارش داد که روزانه دست‌کم ۱۰ کودک در نوار غزه که بیش از سه ماه است در معرض جنگ اشغالگران قرار دارد، پا‌های خود را از دست می‌دهند.

آژانس خبری فلسطینی به نقل از Save the Children که مقر آن در بریتانیا است، گزارش داد که صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گزارش می‌دهد ۱۰۰۰ کودک در غزه یک یا هر دو پای خود را از آغاز جنگ در غزه از دست داده‌اند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت: حمام خون در غزه را متوقف کنید

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز بر لزوم توقف حمام خونی که از سه ماه پیش در نوار غزه ادامه دارد، تاکید کرد.

گبریسوس در پلتفرم «X» (توئیتر سابق) نوشت: «سازمان جهانی بهداشت گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از تشدید درگیری‌ها و دستورات تخلیه مداوم در نزدیکی بیمارستان بسیار مهم شهدای الاقصی در مرکز غزه دریافت کرده‌است.»

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار