250638
۱۸ دی ۱۴۰۲
انتشارات مهرک

«من و این همه گربه» به کتابفروشی‌ها آمدیم

کتاب «من و این همه گربه» به قلم سیدمحمدرضا طبسی و تصویرگری زهرا کیقبادی از سوی انتشارات مهرک (واحد کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر) روانه بازار نشر شد.

به گزارش کودک پرس ، کتاب «من و این همه گربه» نوشته سیدمحمدرضا طبسی با تصویرگری زهرا کیقبادی برای کودکان بالای ۹ سال منتشر شد.

این کتاب با نگاهی طنازانه به روابط دو کودکِ عضو یک خانواده می‌پردازد؛ یکی از آن‌ها ارتباط خاصی با گربه‌ها دارد و اطلاعات عجیبی از آن‌ها را بازگو می‌کند. مثلاً اینکه خواب‌هایی که گربه‌ها می‌بینند، مربوط به قهوه‌هایی است که آن‌ها شب قبلش می‌خورند.

داستان این کتاب پیش از این به مرحله نهایی دومین جشنواره ملی انگشت جادویی در شیراز راه یافته است. این کتاب کودکان را با مفهوم ظلم‌ستیزی آشنا می‌کند و به آن‌ها تقویت خلق ایده‌های نو، قدرت تحلیل و تفکر و نکوهش بدرفتاری با حیوانات را آموزش می‌دهد.

سیدمحمدرضا طبسی مدرک دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر اصفهان دارد. او سه کتاب شعر دارد و نیز برگزیده بخش پژوهش بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و سابقه داوری مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی را در سمنان دارد.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

این بابابزرگ بود که اولین‌بار با اشاره به کتابی که گاهی قسمت‌هایی از آن را بلند برای همه می‌خواند، برایم تعریف کرد که در دوران قاجار، وقتی می‌خواستند کسی را بفرستند لایِ دستِ اجدادش، به او قهوه مسموم می‌دادند. حتماً مهسا هم، غلامِ خانه‌زاد و عکاس‌باشیِ خاصه، را از صحبت‌ها بابابزرگ، یا نوشته‌های همان کتابی که همیشه کنار دیوانِ حافظ و شمعدان و آینه جهاز بی‌بی می‌گذارد، یاد گرفته. گفتن اَبله اصلاً فایده‌ای ندارد؛ مهسا کار خودش را می‌کند. اَبلهِ دیوانه!

انتشارات مهرک (واحد کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر) کتاب «من و این همه گربه» نوشته سیدمحمدرضا طبسی با تصویرگری زهرا کیقبادی را در ۲۴ صفحه مصور و به بهای ۱۲۰ هزار تومان منتشر کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار