250625
۱۸ دی ۱۴۰۲
یونیسف

چرخه مرگبار برای کودکان در غزه

یونیسف گفت که چرخه مرگباری که در غزه در حال شکل‌گیری است، جان بیش از 1.1 میلیون کودک فلسطینی را تهدید می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که پس از گذشت تقریبا سه ماه از جنگ در غزه سو تغذیه، بیماری به همراه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی چرخه مرگباری را برای ساکنان نوار غزه ایجاد کرده است؛ طوری که جان بیش از ۱.۱ میلیون نفر از کودکان غزه در خطر است.

طبق نظرسنجی یونیسف که در ۲۶ دسامبر انجام گرفته شد، در مجموع ۹۰ درصد از ۱.۱ میلیون جوان فلسطینی در منطقه نوار غزه در حال حاضر تحت شرایط وخیم جنگی به طور کامل به هیچ ماده غذایی دسترسی ندارند.

یونیسف گفته است: کودکان در نوار غزه با خطر مرگبار سه گانه‌ای برای زندگی خود روبرو هستند، زیرا همچنان که موارد ابتلا به بیماری برای آنها افزایش پیدا می‌کند، دسترسی‌ آنها به تغذیه مورد نیازشان کاهش پیدا کرده و در عین حال تشدید درگیری‌ها از جانب رژیم صهیونیستی هم به هفته چهاردهم خود نزدیک می‌شود.

رژیم صهیونیستی نزدیک به سه ماه است که علیه گروه فلسطینی حماس در نوار غزه در حال جنگ است و در این جنگ غیرنظامیان بی‌شماری را به شهادت رسانده است.

بر این اساس«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف گفته است: کودکان غزه در کابوسی گرفتار شده‌اند که این کابوس هر روز هم برای آنها بد و بدتر می‌شود.

در گزارش منتشر شده از یونیسف آمده است که موارد اسهال در کودکان زیر ۵ سال از ۴۸ هزار مورد به ۷۱ هزار مورد در تاریخ ۱۷ دسامبر رسیده است و این افزایش قابل توجه که معادل ۳ هزار و ۲۰۰ مورد جدید از ابتلا به اسهال است تنها ظرف یک هفته اتفاق افتاده است.

این سازمان عنوان کرده است که کودکان آواره و خانواده‌هایشان با توجه به کمبود نگران کننده آب سالم و موارد بهداشتی دیگر قادر به حفظ سطح بهداشت لازم برای پیشگیری از بیماری های مختلف واگیردار در نوار غزه نیستند.

پیشتر هم فائو در گزارشی عنوان کرده بود که خطر قحطی در نوار غزه با تداوم جنگ و محدودیت‌های شدید برای دسترسی به کمک‌های بشردوستانه افزایش می‌یابد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار