250603
۱۸ دی ۱۴۰۲
فلسطین

یونیسف اوضاع غزه را مرگبار توصیف کرد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل تاکید کرد که اوضاع غزه مرگبار است و زندگی بیش ۱.۱ میلیون کودک را تهدید می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرد که گسترش درگیری‌ها، سوء تغذیه و افزایش بیماری‌ها در غزه دایره مرگباری را در این منطقه ایجاد کرده است.

این صندوق با اشاره به این وضعیت بحرانی تاکید کرد که بیش از ۱.۱میلیون کودک در غزه در معرض خطر هستند.

یونیسف اضافه کرد که تنها طی یک هفته، ابتلای کودکان در غزه به بیماری اسهال ۵۰ درصد افزایش یافته است.

این صندوق تاکید کرد که ۹۰ درصد کودکان زیر دوسال غزه از فقر شدید غذایی رنج می‌برند.

تقریبا دو هفته پیش نیز صندوق کودکان سازمان ملل متحد در این باره اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد کودکان در نوار غزه از فقر غذایی حاد رنج می‌برند و دست‌کم یکهزار کودک زیر پنج سال ممکن است به دلیل سوء تغذیه شهید شوند.

در بیانیه این سازمان آمده است: این خطر غیرقابل قبول در زمانی رخ می‌دهد که سیستم‌های غذایی و بهداشتی در نوار غزه شاهد فروپاشی کامل است.

در گزارش یونیسف ضمن تاکید بر لزوم برقراری آتش بس در غزه آمده است که بیش از دو سوم بیمارستان‌های غزه به دلیل کمبود سوخت، آب و داروهای حیاتی و یا به دلیل آسیب‌های فاجعه‌بار ناشی از حملات، دیگر کار نمی‌کنند.

بر اساس گزارش‌های اعلام شده، در میان حدود ۲۲ هزار نفری هستند که از ۷ اکتبر در غزه به شهادت رسیده اند, ۸ هزار کودک وجود دارند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی به تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف کردن عملیات مقاومت، ۹۰ روز است که در حال بمباران نوار غزه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۲۲ هزار و ۶۰۰ شهید و ۵۷ هزار و ۹۱۰ زخمی رسیده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار