250531
۱۴ دی ۱۴۰۲
حادثه تروریستی

تاکنون ۱۰۳ نفر شهید و ۲۸۴ نفر در حمله تروریستی کرمان زخمی شدند

در مسیر گلزار شهدای کرمان صدایی شبیه ۲ انفجار شنیده شد. تاکنون اخبار متفاوتی از قربانیان این انفجار‌ها منتشر شده است. معاون امنیتی استاندار کرمان در گفتگو با رسانه‌ها تایید کرد که ۲ انفجار در مسیر‌های گلزار شهدا تروریستی بوده است رییس اورژانس کرمان اعلام کرد: آمار شهدا به ۱۰۳ نفر و مجروحان هم به ۲۸۴ نفر رسیده اند. و احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد. گفته شده که چندین کودک نیز بین شهدای این انفجارها است.

به گزارش کودک پرس ، برخی از منابع اعلام کردند که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو کیف بمب‌گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهرا با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند؛ این در حالی بود که در برخی خبر‌ها عنوان شده بود که دو عملیات انتحاری صورت گرفته است.

آخرین اخبار مربوط به انفجارهای تروریستی در کرمان را در ادامه می خوانید:

دانشگاه علوم پزشکی کرمان اسامی ۲۸۴ مجروح حادثه تروریستی کرمان را منتشر کرد.

وزیر بهداشت می‌گوید در طول ۳ ساعت و نیم همکاران ما ۱۱۱ عمل جراحی در بیمارستان‌های کرمان انجام دادند.

وزیر بهداشت، تعداد شهدای این حادثه را ۹۵ نفر اعلام کرده و توضیح داد: به دلیل اینکه نام برخی شهدا دوبار در لیست ثبت شده بود، آمار شهدا در اعلام اولیه بیشتر ذکر شد. با این حال اورژانس دوباره آمار شهدا را ۱۰۳ و مجروحان را ۲۱۱ اعلام کرده است.

فرمانده کل سپاه در گلزار شهدای کرمان حضور یافت

به دنبال حادثه انفجار تروریستی در گلزار شهدای کرمان، سردار سلامی فرمانده کل سپاه وارد کرمان شد و پس از حضور در گلزار شهدا، از محل انفجار نیز بازدید کرد. ساعتی پیشتر جانشین فرمانده کل سپاه نیز در گلزار شهدا حضور یافته بود.

با توجه به درخواست مسئولین از مردم برای اهدای خون به مجروحان مردم در پایگاه‌های انتقال خون صف بستند.

خبرنگار صداوسیما تعداد مجروحین را ۲۱۱ نفر اعلام کرد.

رییس اورژانس کرمان اعلام کرد: آمار شهدا تا این لحظه به ۱۰۳ نفر و مجروحان هم به ۱۸۸ نفر رسیده اند. و احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد.  گفته شده که چندین کودک نیز بین شهدای این انفجارها است.

رهبر انقلاب با صدور پیامی این حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران، بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند. ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دست‌های آلوده به خون بیگناهان و چه مغز‌های مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از طرف رییس جمهور، از مجروحان حادثه تروریستی در بیمارستان شهید دکتر باهنر کرمان عیادت کرد.

رئیس جمهور در پی حادثه تروریستی کرمان سفر خود به ترکیه را لغو کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور از محل وقوع حادثه تروریستی در کرمان بازدید کرد. وی دقایقی قبل از محل وقوع این حادثه بازدید کرد.

در این حادثه ۳ تن از افسران پلیس حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسیدند.

۱۸:۰۵: براساس اعلام سازمان اورژانس کشور ارتش جمهوری اسلامی ایران یک دستگاه هواپیمای سی ۱۳۰ جهت انتقال مصدومین به کرمان اعزام می‌کند.

۱۸:۱۲: سازمان اورژانس کشور لحظاتی پیش از افزایش تعداد مصدومین به ۱۸۸ نفر خبر داد.

۱۸:۲۰: پایگاه خبری پلیس اسامی شهدای فراجا در حادثه تروریستی امروز گلزار شهدای کرمان را اعلام کرد. بر اساس این خبر، سرهنگ دوم شهید مهدی علوی، ستوان یکم شهید رضا مداح، ستوان یکم شهید محمد پورشیخ علی در این حادثه به فیض شهادت رسیدند.

۱۸:۳۲: دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای فردا را عزای عمومی اعلام کرد.

۱۹:۰۱: وزرای بهداشت، کشور و فرمانده کل فراجا برای بررسی ابعاد ماجرا و رسیدگی به وضعیت مجروحین به کرمان رفتند.

۱۹:۱۱: در کرمان سه روز عزای عمومی اعلام شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار