250383
۰۶ دی ۱۴۰۲
غزه

روزانه ۱۸۰ نوزاد فلسطینی در شرایطی بسیار سخت به دنیا می‌آینند

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد ۱۸۰ زن آواره فلسطینی در مراکز اسکان روزانه در شرایط غیرایمن وضع حمل می‌کنند و حدود ۹۰۰ هزار کودک آواره نیز در معرض خطر گرسنگی، بی آبی و بیماری قرار دارند.

به گزارش کودک پرس ، وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد ۱۸۰ زن آواره فلسطینی در مراکز اسکان روزانه در شرایط غیرایمن وضع حمل می‌کنند و حدود ۹۰۰ هزار کودک آواره نیز در معرض خطر گرسنگی، بی آبی و بیماری قرار دارند.
پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره نوشت اشرف القدره در نشست مطبوعاتی که دربیمارستان اماراتی الهلال در شهر رفح در جنوب نوار غزه برگزار شد افزود: ۵۰ زن باردار در مراکز آوارگان بدون غذا و مراقبت‌های پزشکی مانده اند و حدود ۱۸۰ زن فلسطینی روزانه در شرایط ناایمن و غیرانسانی وضع حمل می‌کنند.
وی خاطرنشان شد حدود ۹۰۰ هزار کودک در مراکز اسکان آوارگان در معرض خطر گرسنگی، بی آبی، بیماری‌های دستگاه گوارش و تنفس و پوست و کم خونی قرار دارند.
القدره افزود: ۷۰ درصد از بیماران کلیوی در سایه بمباران، کوچ اجباری و دشواری دسترسی به خدمات دیالیز به ویژه در شمال نوار غزه در معرض خطر‌های فاجعه آمیز قرار دارند.
اشرف القدره همچنین گفت اسرائیل در تخریب بیمارستان‌ها در شمال غزه تعمد دارد و با تخریب آن‌ها ۸۰۰ هزار نفر ازخدمات پزشکی محروم شده اند.
وی هشدار داد مجروحان، بیماران، زنان باردار و کودکان شیرخوار در مناطق شمال غزه در معرض مرگ حتمی قرار دارند.
القده از همه نهاد‌های بین المللی خواست برای فعالسازی فوری بیمارستان شفا و بیمارستان‌های شمال غزه به منظور نجات جان مجروحان و بیماران اقدام کنند.
پنجشنبه گذشته وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد صد‌ها مجروح به علت نبود خدمات پزشکی در بیمارستان شفای غزه جان باخته اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار