250334
۰۴ دی ۱۴۰۲
فلسطین

ادامه حملات اسرائیل به دانشگاه و مدارس غزه

مقام‌های حماس بعد از ظهر یکشنبه از آسیب وارد شدن به شمار قابل توجهی مراکز آموزشی و شهادت 8200 کودک در غزه در نتیجه حملات قوای صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش کودک پرس ، با گذشت ۷۹ روز از جنگ در غزه، مقامات حماس اعلام کردند که در پی حمله قوای رژیم اسرائیل 92 دانشگاه و مدرسه آسیب دیده است.

بر اساس این گزارش، از شروع جنگ رژیم اسرائیل با حماس، تاکنون ۳۱۳۰۰۰ واحد مسکونی تخریب یا آسیب دیده است. این حملات منجر به شهدید شدن ۸۲۰۰ کودک در غزه شده است.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) دولت آمریکا حمایت تمام‌قد و بی‌چون و چرای خودش را از عملیات‌های این رژیم در غزه اعلام کرده است.

دولت آمریکا تا کنون با تکرار روایت صهیونیست‌ها چندین قطعنامه را که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه بوده وتو کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا  نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اسرائیل از آغاز عملیات طوفان الاقصی  تا کنون بیش از ۸ هزار فلسطینی از جمله حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر را از نوار غزه به اسارت گرفته است. این مرکز فعال حقوق بشری خواستار تشکیل تیمی بین‌المللی برای بازدید از زندان‌هایی است که اسرائیلی‌ها در آن‌ها بازداشت‌شدگان فلسطینی را نگه می‌دارند.

در این بیانیه تاکید شده که تل‌آویو بازداشت اداری فلسطینیان را به شکل گسترده‌ای تشدید کرده و بر دامنه رفتارهای غیرانسانی علیه بازداشت‌شدگان افزوده و تحقیقی در خصوص شکنجه و مرگ فلسطینیان حین بازداشت انجام نداده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار