250323
۰۴ دی ۱۴۰۲
سازمان غذا و دارو

شیرخشک یارانه‌ای به قیمت قبل عرضه می‌شود

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه با اصلاح سیاست‌های ارزی در زمینه شیرخشک، شاهد هیچ‌گونه افزایش قیمت برای مصرف‌کنندگان نیستیم، عنوان کرد: برای هر کودک زیر دو سال در هر ماه 10 قوطی شیرخشک به صورت یارانه‌ای و بدون افزایش قیمت نسبت به قبل و 10 قوطی غیریارانه‌ای به قیمت روز در نظر گرفته شده است که والدین می‌توانند تهیه کنند.

به گزارش کودک پرس ، سجاد اسماعیلی در خصوص رد شایعات مطرح شده درباره افزایش قیمت شیرخشک برای خانواده‌ها گفت: در جلسه‌ای که ستاد تنظیم بازار با ریاست معاون اول رئیس‌جمهور داشتند مصوبه‌ای تصویب و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو ابلاغ شد. سازمان غذا و دارو اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک در شیرخشک‌های رگولار «معمولی» را در دستور کار قرار داد و ماه گذشته ارز تخصیصی به شیرخشک رگولار از 4 هزار و 200 تومان به 28 هزار و 500 تومان افزایش پیدا کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه این اصلاح قیمت ارز در همان زمان به تولید‌کنندگان شیرخشک اعلام شد، عنوان کرد: با حل مشکلات ارزی تولیدکنندگان و اعلام قیمت جدید، آنها تولید شیرخشک با قیمت جدید را شروع کردند.

با اتخاذ تدابیری از سوی دولت، افزایش قیمت نداریم
وی افزود: با تغییر نرخ ارز و اصلاح قیمت شیرخشک، افزایش قیمتی در شیرخشک مصرفی برای کودکان زیر دو سال صورت نگرفته چرا‌که دولت در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.
اسماعیلی گفت: طبق برآوردهای معاونت بهداشت و ستاد ملی جمعیت، هر کودک زیر دو سال در ماه به صورت میانگین بین 6 تا 7 قوطی شیرخشک مصرف می‌کند. بر اساس این برآورد و برای افزایش رفاه حال مصرف‌کنندگان، آنان می‌توانند در هر ماه 10 قوطی شیرخشک به صورت یارانه‌ای «بدون افزایش قیمت نسبت به قبل» و 10 قوطی غیریارانه‌ای تهیه کنند.
به این صورت برای هر کودک زیر دو سال می‌توان 20 قوطی شیرخشک در طول یک ماه با ثبت کدملی تهیه کرد. این درحالی است که مصرف واقعی کودکان 7 قوطی در طول یک ماه است.
اسماعیلی اظهار داشت: با توجه به اصلاح سیاست‌های ارزی در زمینه شیرخشک، داروخانه‌ها موظفند با استعلام کد رهگیری شیرخشک (UID) به همراه کد ملی کودک یا کد مجاز اتباع در سامانه تیتک (TTAC) ، 10 قوطی شیرخشک را بدون تغییر قیمت نسبت به قبل برای مصرف‌کننده به فروش برسانند.

مردم به شایعات توجه نکنند
سخنگوی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه ملاک قیمت شیرخشک، قیمت مصوب سازمان غذا و دارو اعلامی در سامانه تیتک است، گفت: در دو هفته اخیر در هیچ‌یک از استان‌های کشور گزارش کمبود شیرخشک در برندهای مختلف اعلام نشده است.
اسماعیلی با اعلام اینکه مردم به شایعات در فضای مجازی که نسبت به افزایش قیمت شیرخشک شکل گرفته است توجه نکنند، عنوان کرد: برای هر مصرف‌کننده زیر دو سال با کد ملی می‌توان 10 قوطی شیرخشک را با قیمت قبل خریداری کرد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

شیرخشک برای 2 تا  6سال، بالای 6 سال و تازه متولد شده‌ها
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه برای کودکان 2 تا 6 سال هم هر ماه می‌توان تا 10 قوطی شیرخشک به قیمت غیریارانه‌ای تهیه کرد، عنوان کرد: برخی از نوزادان ممکن است در روزهای تعطیل به دنیا بیایند و از همان روز اول نیازمند شیرخشک هستند اما هنوز کد ملی برایشان صادر نشده است.
 برای اینکه خانواده‌ها دچار مشکل نشوند در نظر گرفتیم افراد بالای 6 سال هم می‌توانند هر ماه یک قوطی شیرخشک تهیه کنند. به این صورت پدر یا مادر با کد ملی خودشان می‌توانند برای نوزاد متولد شده شیرخشک دریافت کنند تا کد ملی برای فرزند تازه متولد شده صادر شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار