250259
۰۲ دی ۱۴۰۲
امام جمعه دیواندره

روش اسلام در تربیت کودک، محبت، توأم با مدارا است

ماموستا جلال مرادی با بیان انیکه روش اسلام در تربیت کودک، محبت، پند و نصیحت توام با مدارا و احتیاط است؛ عنوان کرد: لازمه تربیت صحیح کودک، یاری گرفتن از قرآن و احادیث و رعایت موازین اسلامی است؛ در تربیت اسلامی افراط و تفریط دیده نمی شود و فقط از این راه می توان افرادی معتدل را تربیت کرد، به طوری که تمام قوای او اشباع و تعدیل شوند و جسم، روح و عقل هماهنگ باشند.

به گزارش کودک پرس ، ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دیواندره ضمن دعوت به تقوا و پرهیزگاری و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری و تبریک هفته راهداری اظهار داشت: امروزه خدمت حمل و نقل به عنوان یکی از اصلی ترین شاخصه های توسعه کشورها مطرح است و در اغلب مناطق دنیا توجه به این بخش جزو اولویت های اصلی دولت ها محسوب می شود.

وی تصریح کرد: بحث حمل و نقل و راهداری در دنیا، زیر ساخت توسعه است و رسیدن به پله های پیشرفت و توسعه بدون توجه به این مبحث امکان پذیر نمی باشد.

ماموستا مرادی عنوان کرد: یکی از اهمیت های راهداری نسبت به راهسازی این می باشد که ممکن است میلیاردها هزینه شود تا راهی احداث شود و  در اختیار مردم قرار گیرد اما اگر به بخش راهداری توجه نشود این سرمایه هنگفت به سرعت مستهلک خواهد شد.

امام جمعه دیواندره ابراز داشت: اضطراب در راه ماندگان و تشویش گرفتاران برف و کولاک جاده را فقط کسانی درک می کنند که یک بار در چنین وضعیتی قرار گرفته و تجربه کرده اند که پس از ساعت ها دست و پنجه نرم کردن با سرما و گرسنگی، در اوج نا امیدی و یأس، وقتی صدای تجهیزات برف روبی و یا ماشین آلات باز گشایی محورها را می شنوند ، چه امیدی در دل آنها متولد می شود.

وی در ادامه با تبریک هفته ثبت احوال؛ افزود: تا پایان آبان سال جاری در شهرستان دیواندره 734 مورد ولادت، 222 مورد فوت، 466 مورد ازدواج ، 192 مورد طلاق ثبت شده در مقایسه با هشت ماه سال قبل ولادت 770، فوت 262 ، ازدواج 421 و طلاق 113 ثبت شده است.

امام جمعه دیواندره همچنین سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: سازمان نهضت سواد آموزی در سال 1358 به دستورو فرمان امام راحل امت (قدس سره) به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند (مناطق محروم) تشکیل شد و در شهرستان ما هم بحمد الله خدمات ارزنده ای ارائه شده است که شایان تقدیر می باشد.

ماموستا مرادی در بخش دیگر از خطبه های خود در مورد تربیت فرزند از دیدگاه اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: روش اسلام در تربیت کودک، محبت، پند و نصیحت توأم با مدارا و احتیاط است که باید در عین حال دلنشین و مؤثر باشد؛ بنابراین تنبیه و مجازات نخستین عامل تربیتی در اسلام نیست، بلکه ابزاری است که در صورت سودمند واقع نشدن رفعت و محبت در ایجاد عادات خوب به کار می آید.

وی تاکید کرد : کودکان ارزشمندترین وظریف ترین هدیه ای هستند که خداوند به امانت به ما سپرده و ما را بر سرنوشت آنها حاکم کرده است و ما نیز وظیفه داریم که این بار مسئولیت را با مطلوب ترین روش ها به سر منزل مقصود برسانیم.

امام جمعه دیواندره در پایان متذکر شد: لازمه تربیت صحیح کودک، یاری گرفتن از قرآن و احادیث و رعایت موازین اسلامی است؛ در تربیت اسلامی افراط و تفریط دیده نمی شود و فقط از این راه می توان افرادی معتدل را تربیت کرد، به طوری که تمام قوای او اشباع و تعدیل شوند و جسم، روح و عقل هماهنگ باشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار