250118
۲۳ آذر ۱۴۰۲
غزه

نبود آب در بیمارستان‌ کمال عدوان برای تهیه شیر نوزادان

منابع خبری از بحرانی شدن اوضاع در بیمارستان‌های نوار غزه و انتقال ۴۰شهید از جمله ۱۰ کودک به بیمارستان ناصر در شهر خانیونس در جنوب نوار غزه طی ۲۴ساعت اخیر خبر دادند.

به گزارش کودک پرس ، در پی بمباران یک منزل در خانیونس واقع در جنوب غزه یک نفر شهید و چند نفر مجروح شدند.

یک منبع پزشکی نیز اعلام کرد که طی ۲۴ساعت گذشته ۴۰ شهید از جمله ۱۰کودک به بیمارستان «ناصر» در خانیونس انتقال داده شدند.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همچنان بیمارستان کمال عدوان را محاصره کرده و گلوله و راکت به سمت آن شلیک می‌کند و هرگونه تحرک و رفت وآمد در بیمارستان را ممنوع کرده و افراد موجود در آن را از آب و غذا و برق محروم کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین افزود: برخی از آوارگان و کادر درمان بیمارستان که نظامیان رژیم صهیونیستی آنها را اسیر کرده بودند، آزاد شدند اما هنگام بازگشت به بیمارستان هدف تیراندازی قرار گرفتند و ۵ نفر از کادر پزشکی و آوارگان مجروح شدند.

این وزارتخانه گفت: این افراد تحت شکنجه، ضرب و شتم شدید و در سرمای طاقت‌فرسا بازداشت و مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفتند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که کادر پزشکی قادر به انجام خدمات برای کودکان موجود تحت مراقبت‌های ویژه نیست و آب برای تهیه شیر برای آن‌ها وجود ندارد.

این وزارتخانه تاکید کرد: از سازمان ملل و موسسات بین‌المللی می‌خواهیم که اقدام فوری در راستای نجات کودکان،مجروحان،کادر پزشکی و محافظت از بیمارستان اتخاذ کنند.

اخیرا اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی که وارد بیمارستان کمال عدوان شده اند، احمد کحلوت مدیر بیمارستان مذکور را به همراه تمام کادر درمان از جمله پرستاران زن، بازداشت کرده اند و از آنها بازجویی می کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار