249800
۱۰ آذر ۱۴۰۲
پوشش بنیاد کودک لارستان

۹۷ دانش‌آموز کم‌برخوردار تحت‌پوشش بنیاد کودک لارستان هستند

رئیس نمایندگی بنیاد کودک لارستان: گفت: ۹۷ دانش آموز با استعداد کم برخوردار تحت پوشش بنیاد کودک لارستان هستند.

به گزارش کودک پرس ، رئیس نمایندگی بنیاد کودک لارستان: گفت: ۹۷ دانش آموز با استعداد کم برخوردار تحت پوشش بنیاد کودک لارستان هستند.

سیده مریم کشفی اظهار داشت: این بنیاد، یک موسسه مردم‌نهاد است که با حمایت و کمک همیاران و نیکوکاران، شرایط ادامه تحصیل دانش‌آموزان با استعداد کم‌برخوردار را فراهم می‌کند.

رئیس نمایندگی لارستان افزود: دانش‌آموزان از سن آغاز مدرسه تا اخذ مدرک کارشناسی در صورت دارا بودن شرایط مرتبط با قوانین و مقررات بنیادکودک می‌توانند از خدمات بورسیه این موسسه بهره‌مند شوند.

کشفی با بیان اینکه جامعه هدف بنیاد کودک دانش‌آموزان با استعداد کم‌برخوردار هستند، تصریح کرد: دانش‌آموزانی که مقطع تحصیلی دانش آموز پایه یازدهم یا پایینتر باشد، سن دانش آموز بیشتر از ۵ سال و کمتر از ۱۹ سال تمام باشد، سرپرست دانش آموز مبتلا به اعتیاد نباشد، پدر دانش‌آموز فوت کرده، از کار افتاده یا دارای کهولت سن باشد، پدر دانش‌آموز محجور باشد. (مشکل اعصاب و روان)، پدر و مادر دانش‌آموز متارکه کرده باشند و حضانت دانش‌آموز با مادر وی باشد، پدر دانش‌آموز زندانی باشد. (حداقل ۳ سال از مدت حبس باقی مانده باشد)، محل سکونت دانش آموز بیش از ۵۰ کیلومتر از محدوده دفتر نمایندگی فاصله نداشته باشد، دانش آموز باید با استعداد و کم برخوردار باشد، می‌توانند از خدمات بنیادکودک بهره‌مند شوند.

وی درباره منابع مالی این بنیاد توضیح داد: بنیادکودک یک موسسه غیردولتی، غیرسیاسی و مردم‌نهاد است که هزینه‌های اداری و تشکیلاتی آن، از محل کمک‌های عمومی مردمی تامین می‌شود و همچنین بر اساس مصوبه هیئت وزیران کلیه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به بنیادکودک به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد کودک لارستان با بیان اینکه نمایندگی بنیاد در این شهرستان از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، اضافه کرد: طی سال‌های گذشته تلاش شده است دانش آموزان بورسیه با فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی، برآورده کردن آرزوی دانش‌آموزان، تهیه لوازم مورد نیاز منزل دانش‌آموزان، برگزاری کلاس‌های تقویتی درسی، فوق برنامه، مشاوره، تهیه لوازم آموزشی از قبیل نوشت‌افزار، تلفن همراه، تبلت،لپ تاب و… با خیالی آسوده به تحصیل خود ادامه دهند و زمینه رشد و شکوفایی آنها فراهم شود.

این فعال اجتماعی ادامه داد: در آینده نیز تلاش خواهیم کرد با شناسایی دانش‌آموزان واجد شرایط که ممکن است به دلیل مشکلات مالی از تحصیل و تلاش باز بمانند، آنها را از خدمات بنیادکودک بهره‌مند ساخته و مانع از ترک تحصیلشان شویم.

کشفی با اذعان به اینکه از مرکز شهر تا شعاع ۵۰ کیلومتر اگر دانش‌آموزی واجد شرایط بنیادکودک باشد، مورد حمایت قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۹۷ دانش‌آموز بورسیه نمایندگی لارستان هستند که با حمایت نیکوکاران این نمایندگی آمادگی دارد دانش‌آموزان بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

رئیس نمایندگی بنیاد کودک در لارستان در پایان یادآور شد: اگرچه بنیادکودک تمایل دارد که تمامی دانش آموزان کم برخوردار را حمایت کند اما به دلیل محدودیت در منابع و نیز عطف به اساسنامه تنها میتواند از دانش آموزان با شرایط تحصیلی خوب حمایت کند.

به گزارش میلاد لارستان، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر مرکزی این بنیاد به شماره ۰۲۱۴۲۵۱۰ تماس بگیرید. ضمن اینکه برای حمایت از دانش‌آموزان بورسیه در سطح شهرستان می توانید به بنیادکودک، نمایندگی لارستان به آدرس شهر جدید، ۱۲ متری هتل سجاد، واحد حسینیه ثامن الائمه و با شماره تماس ۰۷۱۵۲۲۵۵۵۱۰ مراجعه کنید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار