249724
۰۸ آذر ۱۴۰۲
شعر فارسی

سرود «لبیک یا حیدر» با شعر نصرالله مردانی رونمایی شد

سرود «لبیک یا حیدر» با موضوع مقاومت و حمایت از مردم مظلوم غزه و علیه رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی که با شعر فارسی زنده‌یاد نصرالله مردانی و با آهنگسازی نوید شکوهی، رونمایی شد.

به گزارش کودک پرس ، گردهمايی اعضای شورای مرکزی فرماندهان و اعضای شورای پایگاه‌های مقاومت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور «سید محمد هاشمی» معاون وزیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار «فضل‌الله کفیل» رئیس سازمان بسیج ادارات کشور برگزار شد.

در این مراسم قطعه سرود «لبیک یا حیدر» با موضوع مقاومت و حمایت از مردم مظلوم غزه و علیه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی که باشعر فارسی زنده‌یاد نصرالله مردانی و شعر عربی احمدحسن الحجیری با آهنگسازی نوید شکوهی تولید شده بود، رونمایی شد.

حجت‌الاسلام نوید شکوهی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این اثر کاری از مرکز مقاومت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: این سرود به دو زبان فارسی وعربی و به صورت آکاپلا یعنی بدون بکارگیری از سازهای موسیقی خوانده شده است.

سردار «فضل‌الله کفیل» رئیس سازمان بسیج ادارات کشور در این مراسم اظهار داشت: هفته بسیج یک مناسبت مانا و ماندگاری است تا بتوانیم از فرهنگ و تفکر بسیج ذکر و یادی کنیم. رهبر انقلاب درباره شکل‌گیری بسیج در عبارتی عمیق فرمودند، “بسیج یک الهام الهی بود که بر قلب حضرت امام(ره) نازل شد”. اگر درباره بسیج به همین نکته توجه کنیم، خواهیم فهمید شکل‌گیری بسیج یک اتفاق ساده نبود.

وی با بیان اینکه واقعیت بسیج در رزم، دفاع و جنگ که تاریخ هشت ساله و دفاع مقدس است، رقم خورد که سرنوشت آن به حضور بسیجیان به جایگاه نیک رسید، افزود: ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی پیروز شد؛ ۱۳ آبان ۱۳۵۸ با تسخیر لانه‌جاسوسی انقلاب دوم صورت گرفت. آمریکایی‌ها در واکنش به این اتفاق ناوگان به منطقه اعزام کردند و تهدید کردند اما امام خمینی(ره) در مقابل این تهدید در یک حرکت فیزیکی ۲۰ روز بعد در ۵ آذر ۱۳۵۸ دستور تشکیل بسیج مردمی را دادند.

رئیس سازمان بسیج ادارات کشور تصریح کرد: بخش مهم هویت بسیج در دفاع مقدس رقم خورد؛ ما در دفاع مقدس تبلور تفکر بسیجی و حضور فیزیکی بسیجی را می‌بینیم. بعد از آن هرجا نظام دچار مخاطرات شد، آنجایی که تفکر بسیجی حاکم بود، به‌خوبی عبور کردیم. تفکر بسجی امروز در اقصانقاط جهان گسترش یافته است. جبهه مقاومتی که داعش را مغلوب کرد، تفکر بسیجی داشت.

 

سردار کفیل شکست رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی را بخاطر وجود تفکر بسیجی و تفکر مقاومت دانست و افزود: اینکه رهبر انقلاب فرمودند، حرکت طوفان‌الاقصی غیرقابل ترمیم است، واقعیت است که شاهد آن هستیم. آمریکا امروز با تمام توان در باریکه غزه است اما نمی‌تواند کاری کند چراکه تفکر بسیج در مقابل اوست و این تفکر برگرفته از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

وی درباره نقش بسیج در ادارات گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تمام وظایف را مشخص کرده‌اند. بسیج در ادارات با سند ۱۰ ساله‌ی اعتلا کمک به ایجاد دولت اسلامی خواهد کرد که به‌معنی نهادینه کردن فرهنگ بسیج در دستگاه و نظام اداری کشور با خدمت خالصانه و بدون‌منت به مردم است. لذا باید حرکت ادارات در راستای اعتلای کشور و با باور به مبانی دینی باشد. این حرکت در راستای کمک به تحقق گام سوم انقلاب اسلامی یعنی تحقق دولت اسلامی است. و پایگاه بسیج در این مسیر کارآمدی و حذف بروکراسی و تکریم ارباب‌رجوع و سلامت اداری را باید محقق کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار