249639
۰۳ آذر ۱۴۰۲
سینا توکلی

پوشش ۹۰درصدی خدمات توانبخشی کودکان اوتیسم با کمک خیران

معاون آموزش، توانبخشی و سلامت خانواده انجمن اتیسم ایران با اشاره به پوشش ۹۰ درصدی خدمات توانبخشی کودکان اتیسم با کمک خیران، گفت: تیم متخصصان انجمن اوتیسم ایران ارزیابی‌های دوره‌ای را در مورد این کودکان انجام داده و میزان پیشرفت کودک را بررسی کرده و برنامه‌های درمان و توانبخشی آنها را به‌روز می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، سینا توکلی، با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۵۵۰ کودک زیر هفت سال طیف اوتیسم در تهران و ۵ استان کشور از خدمات جامع توانبخشی انجمن اوتیسم ایران برخوردار شدند، گفت: انجمن اتیسم ایران در طرح “پنجره” با حمایت خیرین محترم خدمات جامع توانبخشی (شامل گفتاردرمانی، رفتاردرمانی، کار درمانی، بازی درمانی و مداخلات شناختی)، ویزیت فوق تخصصی روانپزشکی کودک و نوجوان و همچنین خدمات روانپزشکی بزرگسال، روان درمانی و آموزش‌های فرزندپروری کودکان زیر هفت سال برای والدین را تنها با پرداخت ۱۰ درصد از تعرفه مصوب با حمایت خیرین در تهران و بیش از پنج استان کشور ارائه کرد.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۲ خانه‌های امید اوتیسم در شرق، غرب و جنوب تهران و استان‌های لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کرمان با حمایت انجمن اتیسم ایران افتتاح شدند و به صورت حضوری به کودکان زیر هفت سال طیف اتیسم خدمات جامع را ارائه کردند.

وی افزود: در این برنامه تیم متخصصین انجمن اتیسم ایران با سفر به استان‌های کشور، کودکان زیر هفت سال با اولویت مددکاری را شناسایی و ارزیابی جامع توانبخشی می‌کنند و بعد از ارزیابی بسته مسیر امید (بسته جامع خدمات) به خانواده ارائه شده و مسیر توانبخشی برایشان ترسیم می‌شود و خانواده‌ها به صورت حضوری در کلینیک‌های خانه امیدهای استان‌های کشور این خدمات را زیر نظر درمانگران مجرب تجربه خواهند کرد.

توکلی تاکید کرد: همچنین تیم متخصصین انجمن اوتیسم ایران به صورت دوره‌ای (دوره‌های ۳ ماهه) به این استان‌ها سفر کرده و ارزیابی دوره‌ای را در مورد این کودکان انجام می‌دهند و میزان پیشرفت کودک را بررسی می‌کنند. همچنین برنامه‌های درمان و توانبخشی آنها به روز می‌شود و همانطور که گفته شد ۹۰ درصد خدمات توسط خیرین اتسیم ایران پرداخت خواهد شد.

به گفته وی، در این مسیر خانواده‌هایی که با چالش‌های درمان مواجه هستند ارزیابی مددکاری می‌شوند و حمایت‌های مددکاری از جنس دارو و درمان (غیر توانبخشی) به آنها ارائه می‌شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: انجمن اوتیسم ایران به این امید است که به زودی با حمایت خیرین عزیز این فعالیت را در سایر استان‌های کشور عملی کرده و خدمت‌رسان جامعه اتیسم باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار