249631
۰۳ آذر ۱۴۰۲
فلسطین

شمار شهدای غزه به ۱۴ هزار و ۸۵۴ نفر رسید

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد از هفتم اکتبر تا این لحظه ۱۴ هزار و ۸۵۴ نفر از جمله ۶ هزار و ۱۵۰ کودک و ۴ هزار زن شهید شدند.

به گزارش کودک پرس ، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، شمار شهدای غزه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۱۴ هزار و ۸۵۴ نفر رسیده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد از هفتم اکتبر تا این لحظه ۱۴ هزار و ۸۵۴ نفر از جمله ۶ هزار و ۱۵۰ کودک و ۴ هزار زن شهید شدند.

بر اساس این گزارش، شمار زخمی‌ها نیز به بیش از ۳۶ هزار نفر رسیده است و ۷ هزار نفر نیز مفقود و زیر آوار هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اضافه کرد که از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه، تاکنون ۱.۵ میلیون نفر آواره و بی‌سرپناه شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، همچنین ۲۳۴ هزار واحد مسکونی خسارت جزئی دیده و ۴۶ هزار واحد به طور کامل تخریب شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در ادامه اعلام کرد از هفتم اکتبر تا این لحظه ۲۶۶ مدرسه هدف قرار گرفته که ۶۷ مدرسه به طور کامل تخریب شده و ۱۰۳ مرکز و ساختمان دولتی نیز هدف قرار گرفته و آسیب دیده و ۸۸ مسجد به طور کامل تخریب و ۳ کلیسا هم تاکنون بمباران شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار