249606
۰۲ آذر ۱۴۰۲
کاظم نظری

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باغچه بان باید هدف گذاری شود

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در آیین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان بر لزوم هدف گذاری این جشنواره تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور هم افزایی و همراهی هنرمندان و نهادهای متولی در کنار هم را رمز برگزاری موفق یک جشنواره عنوان کرد و گفت: هم هنرمندان عرصه نمایش شهرستان مرند و هم مسئولین استانی و شهرستانی در برگزاری این جشنواره همراهی و هم افزایی خوبی داشته اند و این امر باعث برگزاری شایسته جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باغچه بان شده است.

وی افزود: مسئولان و هنرمندان مرند ا هتمام ویژه‌ای دارند تا رویدادی را که ریشه در فرهنگ شهر خودشان دارد برگزار کنند و یاد و نام مردی بزرگ چون باغچه بان که سهم ویژه‌ای در حوزه تعلیم و تربیت در ایران داشته است را زنده نگاه دارند.

وی به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم پرداختن به مقوله نشاط اجتماعی اشاره کرد و گفت: مردم نیاز به نشاط سالم دارند که در روح و روان شان تاثیرگذار است و در این راستا چه ابزاری بهتر از هنر و هنر نمایش.

مدیر کل هنرهای نمایشی ایران، در خصوص جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان، گفت: این جشنواره نمود خوبی در رسانه‌ها داشت و من وقتی در تهران تصاویر استقبال مردم از این جشنواره را دیدم به شکوه و جایگاه جشنواره باغچه‌بان بیش از پیش پی بردم.

نظری در خصوص نگاه متولیان فرهنگ و هنر کشور به جشنواره باغچه‌بان گفت: امیدوارم این جشنواره با استمرار خود جایگاه ثابتی در تقویم جشنواره‌های کشور داشته باشد.

نظری در باره برگزاری مستمر و منظم جشنواره باغچه‌بان افزود: دبیرخانه این جشنواره از همین فردا باید برنامه‌ریزی خود را برای دوره سوم انجام دهد و شروع به کار کند.

وی در خصوص دیگر جشنواره تئاتر این منطقه نیز گفت: جشنواره ارس هم سال‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شد و حالا هم تمایل ما به برگزاری منظم این جشنواره مهم تئاتری کشور است.

نظری تاکید کرد: جشنواره های متعددی در حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود و این جشنواره با توجه به ماهیت ویژه‌آی که دارد باید هدف گذاری خاصی شود و دیدگاههای و نظریه های باغچه بان می تواند این جشنواره را متفاوت کند.

در این آیین از برگزیدگان دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باغچه بان مرند تقدیر شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار