249592
۰۲ آذر ۱۴۰۲
مختار احمدی

طرح رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال در استان کرمانشاه آغاز شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، گفت با اعلام این خبر گفت: ۱۸۲۰ کودک در استان کرمانشاه مشمول طرح رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال شناسایی شد.

به گزارش کودک پرس ، مختار احمدی  گفت: همزمان با سراسر کشور از روز یکشنبه 28 آبان ماه از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برنامه رفع سوء تغذیه کودکان 5 تا 59 ماهه (زیر 5 سال) دهک های 1 تا 7 درآمدی خانوار آغاز شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: تامین امنیت غذایی و بهره مندی عادلانه آحاد جامعه از سبد غذایی سالم و مطلوب از اهداف مهم این طرح محسوب می شود.

وی افزود: بر این اساس کلیه کودکانی که نیازمند حمایت تغذیه ای بوده و شرایط استفاده از طرح را دارا باشند تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.

مختار احمدی ادامه داد: در همین راستا حساب خانوارهای دارای کودک زیر 5 سال مبتلا به سوء تغذیه در دهک های 1 تا 7 درآمدی در قالب سبد غذایی مشتمل بر ۱۶ قلم مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به ترتیب دهک های 1 تا 5 درآمدی برای یک کودک 1 میلیون تومان، دو کودک دو میلیون و سه کودک سه میلیون تومان و برای خانوار دهک 6 تا 7 برای یک کودک ششصد هزار،دو کودک یک میلیون و دویست هزار و سه کودک یک میلیون هشتصد هزار تومان شارژ می شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اظهار کرد: واجدین شرایط طرح از طریق ارسال پیامک به تلفن سرپرستان خانوار از مشمول بودن کودک زیر 5 سال خود اطلاع حاصل خواهند کرد .

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه 1820 کودک مشمول طرح شناسایی شده است، اضافه نمود: از این تعداد 1638 خانوار دارای 1 کودک، تعداد 82 خانوار دارای 2 کودک و ۶ خانوار دارای 3 کودک مبتلا به سوء تغذیه هستند.

۱۶ قلم مشمول طرح شامل شیر، ماست پاستوریزه، پنیر، گوشت گوساله، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج ایرانی، ماکارونی، روغن مایع، خرما ، سیب، هویج، کدو سبز، گوجه فرنگی، پیاز، عدس و مغزدانه می باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار