249551
۳۰ آبان ۱۴۰۲
یارانه

افزایش یارانه برای ارتقای امنیت غذایی کودکان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از افزایش ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی کالابرگ الکترونیکی ویژه خانواده‌های دارای کودک زیر ۶ سال خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، اشرفی گفت: دولت سیزدهم در تازه‌ترین اقدام خود برای تحقق طرح راهبردی امنیت غذایی، افزایش رفاه زندگی مردم و بویژه دهک‌های کم درآمد جامعه، طرح افزایش یارانه‌ها را اجرا کرد.

وی افزود: طرح افزایش کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان خانوار‌هایی که از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی می‌شوند، اجرا خواهد شد.

اشرفی گفت: به واسطه این طرح به خانوار‌های دهک‌های ۱ تا ۷ که نمودار‌های رشد کودکان آن‌ها دچار اختلال است، ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان اعتبار بیشتر برای خرید اقلام غذایی تعلق می‌گیرد.

وی گفت: در این طرح، خانوار‌های مشمول طرح توسط وزارت بهداشت شناسایی و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند که به ازای هر بچه دارای اختلال در رشد در دهک‌های ۱ تا ۵، یک میلیون تومان و برای دهک شش و هفت، ۶۰۰ هزار تومان به مبلغ کالابرگ الکترونیک‌شان افزوده خواهد شد.

اشرفی افزود: ۱۱ قلم طرح کالابرگ شامل لبنیات، شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ، پروتئین‌ها شامل گوشت مرغ و گوشت‌قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج بود و اکنون به این لیست میوه و سبزیجات نیز اضافه شده است.

این طرح از روز یک شنبه آغاز شده و به خانوار‌های شناسایی شده تاکنون، پیامک ارسال شده است.

توصیه می‌شود این خانوار‌ها برنامه کاربردی “شما” را نصب کنند، زیرا لیست اقلام و فروشگاه‌های دارای شرایط در این برنامه درج شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار