249542
۳۰ آبان ۱۴۰۲
رژیم کودک‌کش

تراژدی کودکان معصوم غزه در «روز جهانی کودک»

حملات بی‌رحمانه صهیونیست‌ها به نوار غزه پیامدهای زیادی داشته است و کودکان بی‌گناه و بی‌دفاع که از جمله آسیب‌پذیرترین گروه‌ها هستند به شدت تحت تاثیر جنایات این رژیم غاصب و کودک‌کش قرار گرفته‌اند.

به گزارش کودک پرس ، بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) از این حوادث دلخراش، هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه جان می‌بازد.

بنابر اعلام سازمان ملل، تعیین تعداد دقیق کودکان کشته شده در غزه در بحبوحه بمباران شدید، یا فروریختن بیمارستان‌ها، گم شدن کودکان، مدفون شدن اجساد زیر آوار و ویرانه‌ها یک کار بسیار دشوار و زمانبری است که با توجه به افزایش لحظه‌ای این آمار، بدون پایان به نظر می‌رسد.

در حالی که ۴۵ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، نیروهای ارتش غاصب صهیونیست به حملات خود ادامه می‌دهند. مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی نیز از جمله اهداف حمله صهیونیست‌ها هستند.

یکی از ساکنان بخش جنوبی غزه در این باره گفت: زندگی ما ویران شده است. فرزندانم مدام گریه می‌کنند و فریاد می‌زدند. من نمی‌توانم به آنها دلداری بدهم و حتی خودم هم گاهی همراه آنها گریه می کنم. خانواده ما به دنبال سرپناه است و ترس از مرگ هر لحظه بر ما سایه افکنده است.

وی افزود: فرزندانم با ارزش‌ترین دارایی من در زندگی هستند، در آخرین هفته زندگی در خانه خود مجبور شدیم آب و مواد غذایی اندکی را که باقی مانده بودند، جیره بندی کنیم.

او می‌گوید: ناتوانی در تامین امنیت برای یک کودک دردناک ترین تجربه برای والدین است. فرزندانم حدود یک ماه پر از ترس و وحشت را پشت سر گذاشته‌اند و این در خاطراتشان خواهد ماند. خدا را شکر می کنم که ما هنوز زنده ایم و فرزندانم در سلامت هستند. اما آرزوی این را داریم که کسی ما را از این جا نجات دهد.

ده ها هزار والدین فلسطینی در غزه با همین وضعیت دست و پنجه نرم می کنند. بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، بیش از ۴۶۰۰ کودک کشته و نزدیک به ۹۰۰۰ کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند با این حال، این اعداد به طور مستقل تأیید نشده اند.

غزه دارای جمعیت جوانی است: طبق گزارش اداره مرکزی آمار فلسطین، نزدیک به نیمی (۴۷.۳ درصد) از ۲.۲ میلیون جمعیت آن زیر ۱۸ سال سن دارند. به گفته یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل، تاکنون حدود ۱.۵ میلیون نفر از ساکنان غزه به دلیل جنگ آواره شده اند که در میان آنها حداقل ۷۰۰ هزار کودک هستند.

در همین حال، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد اخیراً گفت: غزه در حال تبدیل شدن به قبرستان کودکان است. طبق گزارش ها هر روز صدها دختر و پسر کشته یا زخمی می شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار